کد خبر 731766
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
پرچم آمریکا

هکرهای گروه شادو بروکر که قبلا برخی ابزار هکری آژانس امنیت ملی آمریکا را افشا کرده بودند، قصد دارند با دریافت مبالغی کلان باز هم افشاگری کنند.

 به گزارش مشرق به نقل از بی جی آر، افشاگری قبلی هکرهای یاد شده در مورد سوءاستفاده آژانس از ضعف‌های ویندوز برای نفوذ به رایانه های شخصی منجر به طراحی باج افزاری به نام واناکرای شد که تا به حال ۳۰۰ هزار رایانه در ۱۵۰ کشور جهان را آلوده کرده است.

به نظر می رسد هکرهای Shadow Brokers قصد ندارد افشاگری در مورد ابزار هکری مورد سوءاستفاده آژانس امنیت ملی آمریکا را متوقف کنند. آنها دوهفته قبل از راه اندازی خدمات اشتراک افشاگری خبر دادند تا افراد علاقمند با پرداخت هزینه ماهیانه به این اطلاعات ارزشمند امنیتی دسترسی یابند.

مشترکان این خدمات با پرداخت پول می‌توانند اطلاعات مربوط به سوءاستفاده های سایبری آژانس امنیت ملی آمریکا را دریافت کنند و بر همین مبنا بدافزارهایی برای حمله به مرورگرهای وب، روترها و گوشی های هوشمند طراحی کنند.

خدمات یاد شده از ماه ژوئن یعنی چند روز دیگر راه اندازی می شود و حالا هزینه دسترسی به خدمات مذکور اعلام شده است.

علاقمندان به دریافت این اطلاعات باید ۱۰۰ واحد از یک ارز دیجیتال رمزگذاری شده به نام Zcash را ارسال کنند که حدود ۲۳ هزار دلار ارزش دارد. البته این گروه مسئولیتی در مورد ایمن و قابل اتکابودن ارسال این پول نداده و لذا ممکن است این پول از دست رفته و اطلاعات هم ارائه نشود.

همچنین در برابر ارسال این پول گروه هکری یاد شده بخش کوچکی از اطلاعات ارزشمند خود را افشا می کند و ارسال اطلاعات بیشتر مستلزم ارسال پول بیشتری است که ممکن است در آینده جزییات آن اعلام شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس