کد خبر 731693
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
حاشیه های جلسه علنی مجلس

تذکرات چندباره لاریجانی به تجمع نواب منتخب در انتهای صحن و عکس یادگاری دختر مدیر نجومی‌بگیر با نشان پیروزی از حواشی امروز صحن بود.

به گزارش مشرق، جلسه امروز مجلس شورای اسلامی که مهمترین دستور آن انتخابات اعضای هیأت رئیسه در سال دوم فعالیت مجلس دهم بود حواشی چند به خود دید که به شرح زیر است:

- پیش از ورود مجلس به دستور انتخابات اعضای هیأت رئیسه به علت تردد نمایندگان در میان صندلی‌ها و تداوم رایزنی‌ها و لابی‌ کردن‌هایشان، مجلس چند دقیقه‌ای معطل شد که علی لاریجانی رئیس مجلس با تذکرات مکرر خود از نمایندگان خواست تا به صندلی‌هایشان بازگردند تا بتوان برگه‌های رأی‌گیری را میان آنها توزیع کرد.

- رئیس مجلس شورای اسلامی هنگام قرائت اسامی کاندیداهای دبیری هیأت رئیسه، فریده اولاد قباد نماینده تهران را اشتباهاً با عنوان «آقا» قرائت کرد.

- پس از اعلام اسامی نامزدهای دبیری در هیأت رئیسه در مرحله اول به ناگاه چند تن از اعضای فراکسیون امید نام علی‌اصغر یوسف‌نژاد را نیز فریاد زدند، اما محمدرضا عارف دبیر فراکسیون با اشاره سر اعلام کرد که یوسف‌نژاد کاندیدا نشود و با اینکه خود وی نیز مایل به عضویت مجدد در هیأت رئیسه نبود اما با پافشاری چند عضو فراکسیون امید، کاندیداتوری خود را اعلام کرد. 

- پیش از اعلام دبیران منتخب هیأت رئیسه چند تن از اعضای فراکسیون امید به همراه کاظم جلالی و نیز علی‌اصغر یوسف‌نژاد به دور صندلی محمدرضا عارف حلقه زده و درباره ناهماهنگی پیش آمده در مورد کاندیداتوری این نماینده جهت عضویت در هیأت رئیسه به شدت جر و بحث می‌کردند؛ بحث دو طرف میان عارف و یوسف‌نژاد به قدری بالا گرفته بود که دبیر فراکسیون امید دست خود را بالا می‌آورد و با اشاره به یوسف‌نژاد قاطعانه عنوان می‌کرد که به شما گفتم کاندیدا نشوید.

- پیش و پس از اعلام نتایج آرای نواب رئیس مجلس، مسعود پزشکیان و علی مطهری به همراه عده‌ای از فراکسیون امید که فاطمه حسینی دختر صفدر حسینی مدیر نجومی‌بگیر دولت یازدهم نیز در میان آنها بود به سمت جایگاه خبرنگاران و عکاسان ‌آمدند و با نشان دادن علامت پیروزی عکس یادگاری گرفتند.

- این حرکت که برای لحظاتی موجب سر و صدا و پرت شدن حواس‌های نمایندگان به سمت انتهای صحن شده بود با تذکر لاریجانی روبه‌رو شد و وی تصریح کرد این کار جلوه خوبی ندارد و درست هم نیست. 

- با وجود تذکر رئیس مجلس بار دیگر و پس از چند دقیقه حلقه اعضای فراکسیون امید به همراه غلامعلی جعفرزاده به دور علی مطهری و مسعود پزشکیان دو نایب رئیس منتخب مجلس در انتهای صف و جلوی خبرنگاران و عکاسان تشکیل شد که به علت سروصدایی که ایجاد کردند بار دیگر علی لاریجانی به آن هم  تذکر داد و با  اشاره به اینکه این گونه کارها خلاف آیین‌نامه مجلس است از این عده خواست سکوت را رعایت کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس