انفجار بمب

ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح روز چهارشنبه انفجاری مهیب در نزدیکی سفارت آلمان در کابل، مرکز پایتخت افغانستان را لرزاند.

 به گزارش مشرق، ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح روز چهارشنبه انفجاری مهیب در نزدیکی سفارت آلمان در کابل، مرکز پایتخت افغانستان را لرزاند.

این انفجار در منطقه وزیراکبر خان رخ داد و گفته می‌شود هدف این انفجار دفتر امنیت ملی بوده است.

گزارش‌های تایید نشده حاکی از آن است که هدف حمله امروز، کاروان ماشین‌های عبدالله عبدالله رییس اجراییه افغانستان بوده است.

قصر سپیدار، دفتر یوناما، آکادمی علوم و چندین سفارت خانه در نزدیکی چهار راهی زنبق قرار دارند.

لحظه وقوع انفجار مهیب تروریستی در کابل

تاکنون آمار تلفات و خسارات این انفجار مشخص نشده اما برخی منابع از کشته شدن حداقل ۶۰ تن خبر داده‌اند.

برخی شاهدان عینی در گفت‌وگو با خبرنگار یکی از رسانه‌های افغانستان مدعی شده‌اند که این انفجار تاکنون  بیش از ۲۰۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است.

مسیرهای منتهی به این منطقه از سوی نیروهای امنیتی افغان مسدود شده و آمبولانس‌ها به محل انفجار اعزام شده‌اند.

«بصیر مجاهد» سخنگوی فرماندهی پلیس کابل، در مورد انفجار امروز گفت: شبه‌نظامیان یک خودروی مملو از مواد منفجره را منفجر کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه آمار نهایی تلفات این رویداد مشخص نشده، اظهار داشت: تا یک ساعت دیگر آمار اولیه تلفات این رویداد را اعلام خواهیم کرد، اما تاکنون نزدیک به ۴۰ زخمی و کشته به سمت بیمارستان‌ها فرستاده شده‌اند.

سفارت آلمان، دفتر امنیت ملی، شبکه تلویزیون یک و شرکت مخابراتی روشن در کنار هم واقع شده‌اند.

برخی شاهدان گفتند که این انفجار در داخل ساختمان شرکت مخابرات روشن و عده‌ای می‌گویند انفجار در مقابل دفتر امنیت ملی که مقابل سفارت آلمان واقع شده، به وقوع پیوسته است.

شعله‌های آتش از محل انفجار به آسمان زبانه می کشد و ماموران امنیتی راه‌های منتهی به محل انفجار را مسدود کرده‌اند.

این انفجار به قدری نیرومند بود که شیشه‌های ساختمان‌های اطراف را دست کم تا یک کیلومتر دورتر از محل رویداد شکسته است.

شاه حسین مرتضوی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به این انفجار در صفحه فیسبوک خود نوشت: جنایتکاران تروریست با هدف قرار دادن اماکن مقدس، مساجد، رسانه، علما، کودکان، افراد غیرنظامی و مناطق مسکونی درصدد تحمیل اراده خود بر مردم هستند.

باهر جنایتی که انجام می دهند نقاب از چهره آنان برداشته وماهیت انان آشکار می گردد.

جواب مردم و حکومت در برابر این حلقه کوچک تروریست همیشه منفی بوده و با تمام توان در برابر این پدیده ایستادگی خواهند کرد.

تا کنون مسئولیت این حمله را هیچ گروهی به عهده نگرفته است.

 خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در کابل اعلام کرد وقوع انفجار قوی نزدیک دفتر این خبرگزاری در کابل سبب شکستن شیشه های دفتر و شوک خبرنگار خبرگزاری شده است. همچنین موج انفجار باعث شده خبرنگار صدا و سیما قادر به راه رفتن نباشد.

بر اثر این حمله ساختمان سفارت ایران در کابل در اثر شدت انفجار صبح امروز دچار آسیب شده اما کارکنان و دیپلمات‌های ایران در سلامت هستند.

العالم به نقل از وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد، بر اثر انفجار امروز (چهارشنبه) در منطقه دیپلماتیک دست کم ۸۰ تن کشته شدند. شمار مجروحان نیز بیش از ۳۵۰ نفر اعلام شده است.

خبرگزاری فرانسه در خبری با اشاره به افزایش آمار تلفات اعلام کرد شمار تلفات انفجار امروز کابل به ۴۹ کشته و ۳۰۰ زخمی رسیده است. بیشتر قربانیان غیر نظامیان هستند.

وزارت کشور افغانستان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: حوالی ساعت ۸:۲۵ صبح امروز یک تروریست با استفاده از یک ماشین مملو از مواد انفجاری خود را در چاراهی ذنبق مربوطات حوزه دهم امنیتی شهر کابل منفجر شد که در نتیجه این رویداد ۱۰۰ غیرنظامی ازجمله کودکان و زنان کشته و زخمی شده و بیشتر از ۵۰ وسلیه نقلیه غیرنظامیان نیز تخریب و دچار خسارت شد.

خبرنگار شبکه طلوع از کابل افغانستان گزارش داده است که در انفجار امروز کابل پنج خبرنگار بی بی سی، یک خبرنگار و چهار کارمند تلویزیون طلوع زخمی شده اند و یک کارمند تلویزیون طلوع و یک راننده بی بی سی جان خود را از دست داده‌اند.

در حالیکه طالبان انفجار امروز کابل را محکوم کرده، برخی منابع مدعی شدند که کامیون عامل انفجار در منطقه «وزیر اکبرخان» متعلق به سفارتخانه‌ها و یا موسسات خارجی بوده است.

گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه ای مسوولیت انفجار کابل را بر عهده گرفت. براساس آخرین آمار، در این انفجار دست کم 100 غیرنظامی کشته و بیش از 400 تن دیگر زخمی شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین PL ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
    15 3
    با این اشتباه محاسباتی مرگباری که صهیونیستها در مورد سوریه انجام دادند و به جای شکست مقاومت باعث دسترسی مستقیم ایران به مرزهای فلسطین اشغالی شد اونها مجبورند سگ هار خودشون یعنی ارتش آمریکا را در کنار مرزهای ایران حفظ کنند و آمریکا هر روز داره مدام دنبال بهانه میگرده که حضور خودش را در افغانستان حفظ کنه و گسترش بده و شک نکنید نا امنیهای عجیب و گسترده در مناطقی که برد رسانه ای بالا داره کار خود اینها هست.
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
      3 3
      تحلیل جالبی بود
    • IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
      0 0
      تخیل جالبی بود
  • ناشناس IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
    3 2
    فساد اداری ونبود اراده فوی در جهت مبازه با تروریسم ومدارس ترور طالبان که باکلید چوبی ا ویز به گردن انتحاریون انها را وعده بهشت میدهند ومدارس وهابیون همه همه از سناریوی قوی در جهت نابودیه ممالک اسلامی را رقم میزند
  • نادر IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
    0 0
    من هم با دوست عزیز م موافقم همه ترور های اخیر در افغانستان برای باز گرداندن نیروهای متجاوز آمریکایی است و همه این انفجار ها برای زمینه سازی و نا کار آمد نشان دادن ارتش نو پای افغان است . مردم و دولت مردان افغانی باید روشن شوند از این بازی جدید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس