کد خبر 73153
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۲

دو كلاهبردار كه پس از فريب 180 تن قصد داشتند آنها را به بهانه سفر به كربلا در مرز رها كنند، قبل از اجراي اين نقشه دستگير شدند.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، سرهنگ سهراب اردلان – جانشين پليس مهاجرت كشور- در اين باره گفت: ساعت 12 ظهر جمعه مأموران عمليات پليس مهاجرت از طريق تماس مردمي در جريان ماجرا قرار گرفتند. اين فرد مدعي بود افرادي به بهانه اين كه برادرشان پس از 3 سال از كما خارج شده قصد دارند 180 تن را با هزينه هر نفر 70 هزار تومان به سفر كربلا بفرستند.

مأموران بلافاصله وارد عمل شده و پس از تأييد گزارش دريافتي، متوجه شدند كلاهبرداران با سوءاستفاده از اعتقادات عميق مردم قصد اخاذي و سرقت از طعمه‌هايشان را دارند. آنها با پخش اعلاميه‌هايي در سه مسجد حوالي جنوب شرق تهران توانسته بودند 180 تن را جذب و از هر نفر نيز 70 هزار تومان بگيرند.

بنابراين مأموران ساعت 19 شنبه -23 مهر- هنگام اعزام زائران عمليات دستگيري متهمان را آغاز و متهم رديف اول را دستگير كردند.

اما همدستش به دليل ازدحام جمعيت از محل گريخت كه 12 ساعت بعد در مخفيگاهش دستگير شد. جانشين پليس مهاجرت كشور ادامه داد: در تحقيقات صورت گرفته مشخص شد متهمان قصد داشتند زائران را با پنج دستگاه اتوبوس راهي شهرستان «مهران» كرده و خود در ميانه راه از كاروان جدا شوند. ضمن اين كه از متقاضيان گذرنامه نيز دريافت نكرده بودند.
 
سرهنگ اردلان در ادامه با بيان اين كه سفر زائران به عتبات عاليات به صورت انفرادي ممنوع است، گفت: مردم فقط مي‌توانند در قالب كاروان‌هاي حج و زيارت به سفر عتبات عاليات اعزام شوند و همواره نيز بايد مراقب برخي سودجويان در كمين نشسته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس