کد خبر 730562
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
6287488_347.jpg

الجزایر از نشست سه جانبه وزیر خارجه این کشور به همراه وزرای خارجه مصر و تونس به منظور بررسی بحران لیبی خبر داد.

 به گزارش مشرق به نقل از المنار، وزارت امور خارجه الجزایر از نشست سه جانبه وزرای خارجه الجزائر، مصر و تونس طی روزهای ۵ و ۶ ژوئن آینده (۱۵ و ۱۶ خرداد) در پایتخت الجزائر به منظور بررسی بحران لیبی خبر داد.

خبرگزاری الجزایر (واج) به نقل از «عبدالعزیز بن علی الشریف» سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور گزارش داد: در راستای ادامه رایزنی بین الجزائر، مصر و تونس، «عبدالقادر مساهل»، «سامح شکری» و «خمیس الجهیناوی» وزرای خارجه سه کشور به منظور ارزیابی اوضاع لیبی در سایه تحولات سیاسی امنیتی اخیر گرد هم می آیند.

الشریف همچنین افزود که وزرای خارجه سه کشور ارزیابی را در خصوص تلاش هایی که لیبیایی ها، کشورهای همسایه و دیگر اعضای جامعه بین الملل برای حل بحران انجام می دهند ارائه خواهند کرد.

مقامات مصر روز یکشنبه به شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کردند که حملات نظامی به مواضع تروریست ها در شرق لیبی در راستای «دفاع از خود» صورت می گیرد.

«سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر نیز پیش از این گفته بود: همه اطلاعات و شواهد حاکی از این است که تروریستهای دخیل در حادثه المنیا در لیبی آموزش دیده اند.

شایان ذکر است که در حمله روز جمعه گذشته به اتوبوس حامل قبطی های مصر ۲۹ نفر کشته و ۲۵ نفر دیگر زخمی شدند.

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر در سخنان خود بعد از نشست با مسئولان امنیتی و نظامی این کشور در خصوص حمله المنیا عنوان داشت که مصر در حال حاضر در جنگ علیه تروریسم به سر می برد و ما حملات قدرتمندی را علیه مواضع تروریستها انجام می دهیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس