کد خبر 730331
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
مجلس

برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نشست علنی پارلمان، مطالبات و انتظارات مردم از دولت را تشریح کردند.

به گزارش مشرق، جلسه علنی امروز مجلس (7 خردادماه 96)، به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

جلسه علنی امروز مجلس در حالی آغاز شد که 206 نفر از نمایندگان در صحن حضور داشتند و 80 صندلی خالی در صحن به چشم می‌خورد.

در ابتدا، حسین مظفر معاون نظارت مجلس شورای اسلامی با حضور در نشست علنی امروز گزارش این معاونت را قرائت کرد.

در ادامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح اعاده شده تقویت و توسعه نظام استاندارد از شورای نگهبان را مورد بحث و بررسی قرار داده و با اصلاحاتی به منظور تأمین نظر آن شورا به تصویب رساندند.

سپس،‌ غلامرضا کاتب عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز پارلمان، موارد اعلام وصولی را قرائت کرد.

در ادامه نیز، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس با استناد به اصل 138 قانون اساسی اظهار داشت: مصوبه 2030 در شهریورماه در هیأت دولت تصویب شد. سوالم این است که آیا این مصوبه به مجلس فرستاده شد یا خیر؟ یا اینکه دولت مصوبه را به مجلس ارسال نکرده است و چرا از حق خود در این رابطه استفاده نکردید؟ مراجع عظام تقلید نیز به این مسأله ورود کرده‌اند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به این اخطار گفت: طرح 2030 از دو منظر محتوایی و شکلی قابل بررسی است. از نظر شکلی اینطور است که دولت مصوبه‌ای داشته که ما می‌خواهیم این ساختار را دنبال کنیم.

تابش در نطق میان‌دستور:

در ادامه نیز، محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، در نطق میان‌دستور خود، اظهار داشت: مردم کار خود را به نحو احسنت در انتخابات انجام دادند اما کار دولت و مجلس و نظام آغاز شده است تا به انتظارات و مطالبات مردم به جدیت، سرعت و صراحت پاسخ گویند.

قاضی‌زاده در نطق میان دستور:

همچنین سید احسان قاضی‌زاده هاشمی در نطق میان دستور خود، اظهار داشت: انتخابات 29 اردیبهشت ماه برگ زرین دیگری بر تارک انقلابمان بود و موجب صیانت کشورمان در برابر تهدیدهای روزافزون آمریکا و رژیم صهیونیستی و ایادی منطقه‌ای آنان شد. انتخاباتی که نشان از شور و شعور مردم و مشارکت 41 میلیون نفری شد.

نمایندگان مجلس در ادامه، یک فوریت لایحه افزایش سهام ایران در هجدهمین دور افزایش سرمایه موسسه بین‌المللی توسعه از موسسات وابسته به گروه بانک جهانی با 169 رأی موافق، 20 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 252 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

جمالی نوبندگانی در نطق میان دستور:

محمدجواد جمالی نوبندگانی نماینده مردم فسا هم در نطق میان دستور خود با تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: از حضور مردم همیشه در صحنه ایران در انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا تقدیر می‌کنم، شرکت بیش از 70 درصد مردم با همه مشکلات معیشتی که با آن روبرو هستند، نشان از پشتوانه عظیم مردمی از نظام جمهوری اسلامی دارد که لازم است مسئولان و به ویژه منتخبین قدردان آن بوده و فارغ از مسائل جناحی و گروهی تمام هم و غم خود را برای حل مشکلات مردم صرف کنند.

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس در جریان بررسی سوالاتش از محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، در سخنانی اظهار داشت: تا سال 1400 و بر اساس برنامه پنج‌ساله ششم توسعه باید تولید فولاد در کشور به 54.66 میلیون تن افزایش پیدا کند که طبق استراتژی توسعه صنایع کشور حداقل تا آخر سال 94 باید به 47.63 میلیون تن می‌رسیدیم.

نعمت‌زاده در پاسخ به سوال قاضی‌پور:

محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز در صحن علنی مجلس برای پاسخ به سؤال نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس، حاضر شد و گفت: هیچ‌کدام از 4 شرکت مبارکه، ذوب‌آهن، مس و آلومینیوم که گفتند حقوق نامتعارف و یا نجومی داشتند، دولتی نیستند.

در نهایت نمایندگان مجلس با 89 رأی موافق، 72 رأی مخالف و 14 رأی ممتنع از 224 نماینده حاضر در صحن علنی، اعلام کردند که سوالات مطروحه از وزیر صنعت وارد نیست.

جلسه علنی امروز هفتم خرداد مجلس شورای اسلامی با اعلام مسعود پزشکیان نایب رئیس اول پارلمان پایان یافت.

پزشکیان که اداره جلسه را بر عهده داشت، با اعلام پایان جلسه، نوبت بعدی صحن مجلس را ساعت 9 صبح روز سه‌شنبه 9 خرداد اعلام کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس