پرچم لیبی

برخی منابع موثق از فرار تعدادی از عناصر برجسته دوره «معمر قذافی» دیکتاتور سابق لیبی از جمله پسر وی از زندان خبر می‌دهند.

 به گزارش مشرق، برخی منابع موثق گزارش دادند که در حمله مسلحانه روز جمعه (دیروز) به زندان الهضبه در طرابلس پایتخت لیبی، تعدادی از عناصر برجسته رژیم قذافی از زندان فرار کرده‌اند.

پایگاه رأی‌الیوم نوشت که از جمله این افراد عبدالله السنوسی، الساعدی القذافی، أبوزید عمر دورده و البغدادی المحمودی بارزترین رهبران دوره قذافی است.

این منابع از افشای جزئیات فرار این افراد خودداری کرده و تنها گفتند که فراریان در مکانی امن در حال استراحت هستند.

انتشار خبر فرار شماری از رهبران سابق لیبی از زندان در حالی است که از بامداد جمعه (دیروز)  درگیری‌های مسلحانه در منطقه أبوسلیم، مشروع الهضبه الخضراء و منطقه هتل الریکسوس بین گروه‌های مسلح وابسته به غنیوه الککلی و هیثم التاجوری از یک سو و گروه‌های البرکی وابسته به گردان‌های مصراته ازسرگرفته شد.

هدف از این درگیری‌ها نیز سیطره بر منطقه أبوسلیم و طرابلس و بازپس‌گیری مقر ریکسوس عنوان شده که گروه‌های غنیوه الککلی قبلا آن را از گردان‌های مصراته گرفته بودند.

«صلاح بادی» فرمانده شبه‌نظامیات مصراته نیز از آغاز عملیات نظامی تحت عنوان «فخر لیبیا» با هدف آزادسازی پایتخت از اشغال گروه‌های غنیوه الککلی و هیثم التاجوری و سیطره بر تمامی پایگاه‌های مهم حکومتی در طرابلس و در نهایت براندازی دولت وفاق ملی خبر داده است.

گفته می‌شود در درگیری‌های روز گذشته ۲۳ نفر از نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی کشته شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس