ترامپ

وزیر امور خارجه آلمان به درخواست رئیس جمهور آمریکا برای افزایش بودجه نظامی اعضای ناتو انتقاد وارد کرده و بر لزوم خلع سلاح و گسترش کمک‌های توسعه‌ای و پیشگیری از بحران‌ها تاکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "هندلز بلات" آلمان، "زیگمار گابریل"، وزیر امور خارجه آلمان در سخنانی به مناسبت روز کلیسا در برلین بار دیگر به درخواست رئیس جمهور آمریکا برای افزایش هزینه های نظامی اعضای ناتو انتقاد وارد کرده و از یک روند خلع سلاح جهانی برای حفظ صلح استقبال کرد.

وی همچنین گفت: آنچه که باید در اروپا و دنیا تغییر کند این است که ما بالاخره دوباره باید درباره خلع سلاح و خلع سلاح هسته ای و کنترل تسلیحات صحبت کنیم.

گابریل همچنین تاکید کرد که هیچ پایداری و صلحی تنها از طریق نظامی وجود نخواهد داشت بلکه از طریق کمک های توسعه ای و پیشگیری از بحران ها این امر محقق می شود.

وزیر امور خارجه آلمان بار دیگر با این مسئله که هزینه های نظامی کشورش بر اساس خواست آمریکا به 2 درصد تولید ناخالص ملی افزایش یافته و حدود دو برابر شود مخالفت کرد.

گابریل همچنین این انتقاد را به مرکل وارد کرد که در جشن ها به مناسبت روز کلیسا همراه با رئیس جمهور سابق آمریکا، باراک اوباما جشن صلح را برپا کرده و در نشست سران ناتو در بروکسل کلمه ای از روند خلع سلاح سخن به میان نیاورده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
    0 0
    دم آلمانها گرم ، محکمتر بزنید تو دهن ترامپت .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس