کد خبر 728196
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۱
پهپاد

منابع رسانه ای لبنانی از سقوط یک فروند پهپاد شناسایی ارتش اسراییل در خاک این کشور خبر داده اند.

به گزارش مشرق،  پهپاد مذکور از نوع "اسکای لارک" ساخت آمریکا بوده که حین جاسوسی از خاک لبنان دچار نقص فنی و در منطقه "عیتا الشعب" ساقط شده است. در پی این حادثه نیروهای ارتش لبنان در خط مرزی با سرزمینهای اشغالی فلسطین به حالت آماده باش درآمده اند. 

علی رغم تعهد رژیم صهیونیستی به رعایت تمامیت ارضی لبنان و خودداری از تحرکات نظامی در خاک این کشور هواپیماهای جنگی و پهپادهای شناسایی و رزمی ارتش اسراییل به آسمان لبنان تجاوز کرده و اقدام به جمع آوری اطلاعات جاسوسی می کنند. 

پهپاد جاسوسی «اسکای لارک یک»، یکی از به روزترین تجهیزات ارتش اسرائیل است که برای ماموریت‌های جاسوسی و جمع آوری اطلاعات از آن استفاده می‌شود. هواپیمای بدون سرنشین و سبک که بدون صدا حرکت می کند، یکی از به روزترین تجهیزات جاسوسی ارتش اسرائیل است و توسط یک شرکت صهیونیستی به نام «اِلبیت سیستم» تولید شده است. کشورهای بسیاری مانند استرالیا و فرانسه برای تحویل و واردات این هواپیمای جاسوسی قرارداد امضا کرده اند. ارزش این هواپیما حدود 50 هزار دلار است و بین 7 تا هفت و نیم کیلو وزن دارد و قادر به حمل باری به وزن یک کیلو و دویست گرم است.

موتور این پهپاد جاسوسی بدون صدا کار می کند. طول این هواپیما یک متر و نیم و عرض بال های آن نیز 3 متر است. این پهپاد قادر به پرواز بین یک ساعت و نیم تا سه ساعت و در مسافتی حدود 40 کیلومتر است. پهپاد جاسوسی اسکای لارک 1 برخلاف دیگر هواپیماها به امکانات لجستیک و فنی گسترده ای نیاز ندارد و دو سرباز با دستان خود می توانند آن را به پرواز درآورند و از طریق رایانه آن را کنترل کنند.

یگان های پیاده اسرائیل برای ماموریت های جاسوسی و جمع آوری اطلاعات از این هواپیما استفاده می کنند تا  بدین صورت توان خود را برای تعیین دقیق اهداف افزایش دهند. پهپاد جاسوسی اسکای لارک 1 قادر به پرواز در شب و به دور از شناسایی دستگاه های رصدگر است. این پهپاد جاسوسی به وسیله دوربین های خود به صورت 24 ساعته، تصاویر با دقت بالا را به برج مراقبت ارسال می کند و بدین صورت اهداف خود را در طول شب نیز شناسایی می کند. زیرا به دوربین های لیزری و مادون قرمز مجهز است.

تکنولوژی پیشرفته این پهپاد در پیگیری اهداف ثابت و متحرک با دقت عالی، موجب پشتیبانی گسترده از نیروهای زمینی می شود. این پهپاد پس از پایان ماموریت خود به فرودگاهش بازمی گردد. حاییم کیلرمان نائب رئیس شرکت صهیونیستی «اِلبیت سیستم» اعلام کرد که درخواست ها در سطح جهان برای دریافت این نوع هواپیما به منظور حفاظت از نیروهای ویژه، مرزها، تاسیسات خاص و نظارت بر سواحل و مبارزه با تروریسم رو به فزونی است. ارتش رژیم صهیونیستی در تجاوز سال 2016 خود به لبنان، از پهپاد اسکای لارک 1 استفاده کرد اما نیروهای مقاومت موفق شدند تعدادی از آنها را بر زمین نشاندند و تا این لحظه نیز آنها را در اختیار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس