کد خبر 727384
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
هنیه نمایه

انتخاب هنیه به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس و منظم برگزار شدن انتخابات در موعد خود با وجود شرایط فعلی بیانگر قدرت و استحکام صفوف داخلی آن است.

 به گزارش مشرق، اسماعیل هنیه به عنوان سومین رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در انتخاباتی در فضای دموکراتیک مشورتی برگزیده شد تا مسئولیت جدید را در سایه محاصره تحمیلی بر نوار غزه برعهده گیرد، محاصره‌ای که از یازده سال پیش تا کنون ادامه دارد.

«حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس می‌گوید : حماس روند انتخاباتی داخلی خود را با انتخاب شخصیت مجاهد، اسماعیل هنیه به عنوان رئیس دفتر سیاسی کامل کرد که شاخص و نشانه واقعی برای این است که جنبش حماس یک جنبش قوی و مبتکری است که می‌تواند به آسانی تمام رهبرانش را در چارچوب ضوابط و مقررات حماس با رهبران جدید جایگزین کند و به مسیر خود در دفاع از ملت فلسطین و تکمیل مسیر آزادی و ساماندهی صفوف داخلی ادامه خواهد داد و برای برقراری روابط منطقه‌ای متعادل و متوازن با قدرت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تلاش می‌کند.

ماموریت در سایه وضعیت بحرانی منطقه آسان نیست، وضعیتی که با آرمان‌های حماس برای آزادی و رهبری متناسب و هماهنگ نیست به ویژه با توجه به اینکه دیدگاه دولت جدید آمریکا در قبال نزاع عربی صهیونیستی واضح و شفاف نیست.

یک شهروند فلسطینی می‌گوید : ما فلسطینی‌ها امیدواریم، همه ما به ابوالعبد(هنیه) و توان وی برای عبور از این مرحله و حل تمام اختلافات چه سیاسی و چه اقتصادی امید و اعتماد داریم، ما قطعا امیدواریم که ابوالعبد صدای فلسطینی‌ها را به هر نقطه زمین برساند، صدای رنج فلسطینی‌ها را برساند و صدای اسیرانی که دست به اعتصاب غذا زده‌اند، صدای محاصره‌شوندگان و بحران برق و آب و حقوق را به همه برساند، چرا که غزه غرق در محاصره و رنج و درد است و در طول سالیان گذشته رهبران از آن خارج شدند و ابوالعبد یکی از آنهاست و او به یاری خدا قادر به عبور از این مرحله و رساندن صدای تمام آزادگان جهان است.

یک مادر فلسطینی از انتخاب هنیه استقبال می‌کند و می‌گوید :‌ ما به اسماعیل هنیه تبریک می‌گوییم و از وی استقبال می‌کنیم و به او درود می‌فرستیم، ان شاء‌الله وحدت ملی مهمترین مسئله است، ‌ مهمترین مسئله وحدت ملی و پایبندی به آن است.

رهبر جدید جنبش حماس در سال ۱۹۶۳ به دنیا آمد و فعالیت سیاسی خود را در داخل فراکسیون اسلامی شاخه دانشجویی جماعت اخوان‌المسلمین آغاز کرد، ‌ بارها در زندان‌های اشغالگران صهیونیستی زندانی شد، هنیه دو بار در معرض تلاش برای ترور قرار گرفت، آنگاه ریاست دولتی را که حماس در سال ۲۰۰۶ تشکیل داد، برعهده گرفت و به عنوان رهبر حماس در نوار غزه به مدت حدود ۱۰ سال باقی ماند تا پس از وی یحیی السنوار جایگزین وی شود.

انتخاب اسماعیل هنیه به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس و منظم برگزار شدن انتخابات در موعد خود با وجود شرایط فعلی بیانگر قدرت و استحکام صفوف داخلی آن است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس