رای

زوم شدن لنز دوربین توریست های خارجی در میدان نقش جهان و پل های تاریخی برای ثبت تصاویر انگشت های رنگی مردم اصفهان در صفوف رای، یکی از جالب ترین حاشیه های حماسه حضور نصف جهانی ها بود.

به گزارش مشرق،‌ با آغاز رای گیری از اوایل صبح تاکنون شاهد صف‌های طولانی در میادین و مراکزاصلی شهر هستیم و آنچه جالب توجه است انتظارهای ۴ تا ۵ ساعته مردم برای رای به کاندیدای مورد نظر خود است.

در میان صف‌ها طولانی یک عروس و داماد اصفهانی به پای صندوق‌های رای آمده‌اند، آن‌ها می‌گویند به اینجا آمده‌ایم تا همانطور که سرنوشت و زندگی مشترک خود را با تصمیم مشترک گرفته‌اند، سرنوشت فرزندان و آینده خود را با رای دادن امروز خود، تعیین کنند.

اصفهانی‌ها می خواهند با حضور پر شور خود در پای صندوق‌های رای‌، این جمعه را به عنوان یک «جمعه حماسی» رقم بزنند.

«جمعه متفاوت» خانواده های اصفهانی

در این میان چهره‌های برجسته و مهم شهر همچون مسئولان شهری مانند امام جمعه اصفهان، شهردار اصفهان، فرمانده انتظامی استان اصفهان مانند بسیاری از مردم از همان ساعات ابتدایی همگام با مردم شهرشان، در بین جمعیت مردمی حضور یافته و رای خود را به صندوق ها انداختند.

حضور خانوادگی شهروندان پای صندوق‌های رای بیشترین جلوه را در این دوره از انتخابات داشت.

در این میان شاهد افرادی بودیم که با وجودی که انتخابات زیادی را در طول عمر خود پشت سرگذرانده بودند اما اینبار هم پای صندوق‌های رای آمدند و مُهر مشارکت را برای چندمین بار در شناسنامه خود درج کردند.

انگشت های رنگی مردم اصفهان؛ سوژه امروز دوربین های توریست های خارجی

از سوی دیگر در میان جمعیت رای‌  اولی‌ها نیز به چشم می‌خورند، آن هم به صورت جمعی، فرهاد یک رای اولی است که با ذوق در میان جمعیت ایستاده است تا با انگشت جوهری خود سرنوشتش را رقم بزند، او می‌گوید: از اینکه برای نخستین‌بار است رای می‌دهم خوشحالم و احساس مسئولیت برای جامعه‌ام می‌کنم، با همین رای دادن‌های ما است که جامعه تغییر می‌کند.

در این میان برای گردشگران خارجی نیز از اینکه مردم اصفهان برای انتخابات به‌صورت پرشور پای صندوق‌های رای آمده‌اند جالب توجه است و این بار لنز دوربین های گردشگران نه روی گنبد مسجد شیخ لطف الله و زیبایی های افسانه ای مسجد امام (ره)، زوم شده است، بلکه انگشت های رنگی مردم اصفهان را نشانه رفته است.

یک توریست فرانسوی گفت: در این چند روزی که در اصفهان بودیم خیلی برایمان جالب بود که مردم اصفهان انقدر با شور و هیجان خود را برای رای دادن آماده کرده‌اند. ما در ایران احساس امنیت می‌کنیم، اصفهان شهر زیبائی است و در تورهای گردشگری اصفهان شهری است که به عنوان یک شهر دیدنی در لیست آن‌ها قرار می‌گیرد.

بازار داغ سلفی های انتخاباتی با یک «شناسنامه»

اهالی رسانه اصفهان نیز در این میان در صحنه حضور دارند و همزمان با شرکت در انتخابات اخبار لحظه به لحظه را منتشر می‌کنند.

در میان انبوه جمعیت حضور جامعه هنرمندان و ورزشکاران اصفهان در بین رای‌دهندگان به چشم می‌خورد، در این بین امروز ارامنه و سایر اقلیت‌ها در صفی طولانی به پای صندوق‌های رای آمده‌اند تا در سرنوشت کشور خود سهیم شوند. در میان جمعیت پیرمردی سالخورده اصفهانی به چشم می‌خورد که شناسنامه خود را نشان می‌دهد که پر شده از مهر انتخابات، صفحه‌ای پر از افتخار و همدلی، فردی که در تمامی مراحل از دستور مقام معظم رهبری پیروی کرده است.

امروز شور انتخابات سراسر اصفهان را فرا گرفته و حضور مردم در صحنه نمادی محکم از ولایتمداری آن‌ها است، مردمی که با رهبر خود پیمان بسته‌اند.

در کنار شور جوانان برای تعیین سرنوشت کشورشان، موبایل ها هم مانند یک رسانه همراه تصاویر این حضور را ثبت کردند و بازار سلفی های رای دهندگان با شناسنامه های خود داغ بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس