کد خبر 72629
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۹

یک معلم فرانسوی بر اثر فشارهای ناشی از سیاست‌های ریاضت اقتصادی دولت فرانسه و طرح دولت برای حذف مشاغل در بخش آموزش خود را مقابل چشم دانش‌آموزان در مدرسه آتش زد.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق به نقل از فارس، یک معلم ریاضی روز پنجشنبه گذشته اقدام به خودسوزی مقابل چشم دانش‌آموزان در مدرسه "بزیر" کرد و به علت شدت سوختگی روز گذشته جان باخت.

بنا بر اعلام شاهدان این ماجرا این معلم زن ۴۴ ساله که از ۱۰ سال پیش در این مدرسه مشغول به کار بوده است در روز حادثه کلاس درس را لغو کرده و سپس خود را مقابل چشمان دانش‌آموزان آتش زده و خطاب به دانش‌آموزان اعلام کرده است که "من این کار را بخاطر شما انجام می‌دهم".

به گفته یکی از دانش‌آموزان، این معلم به سبب فشارهای وارده ناشی از سیاست‌های ریاضت اقتصادی دولت به ویژه در زمینه حذف فرصت‌های شغلی در بخش آموزش، بسیار ضعیف و آسیب‌پذیر شده بوده است و از چندی پیش بسیار غمگین و افسرده شده بوده است و اقدام وی به خودسوزی و شیوه‌ای که وی برای این کار برگزید، نشانه‌هایی دال بر این موضوع است.

وزارت آموزش فرانسه چندی پیش از حذف فرصت‌های شغلی در حوزه آموزش به دلیل کاهش هزینه ها خبر داد.

در طول دوران ریاست جمهوری "نیکلا سارکوزی" از سال 2007 تا 2012 حدود 80 هزار فرصت شغلی در بخش آموزش در چارچوب طرح دولت فرانسه برای کاهش هزینه‌های بخش عمومی، حذف خواهد شد که این رقم از سال 2007 تاکنون حدود شصت و پنج هزار فرصت شغلی بوده است.

فرانسه حدود 850 هزار معلم در دوره‌های ابتدایی و متوسطه دارد.

با اتخاذ تصمیمات نادرست در آموزش و پرورش فرانسه، سطح آموزشی در این کشور به شکل چشمگیری نزول کرده است و این مسئله در مناطق حاشیه‌ای و دهکده‌ها نمود بیشتری نیز دارد.

دولت سارکوزی برای کاهش کسری بودجه و کم کردن از هزینه‌های دولتی، برنامه‌هایی را تحت عنوان اصلاحات اقتصادی آغاز کرده است که بخشی از این برنامه‌های اصلاحی دامن مشاغل آموزشی را گرفته و اعتراض گسترده ماه‌های اخیر معلمان و دانش‌آموزان را برانگیخته است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس