جمال شورجه

یک کارگردان معتقد است که دولت یازدهم، با نخبگان فرهنگی و هنری چندان تعامل نداشت.

به گزارش مشرق، جمال شورجه گفت: متاسفانه دولت یازدهم بیشتر به هنری توجه کرد که با ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب فاصله داشت. این دولت، از هنر بیشتر جهت سرگرمی یا بعضا ترویج اباحه‌گری و سطحی‌نگری بهره برد و کمتر به هنر انقلابی و ارزشمند و جهت‌دار برای حل معضلات اقتصادی یا اجتماعی پرداخت.


وی با بیان انتظارات خود از دولت دوازدهم تصریح کرد: از دولت دوازدهم انتظار می‌رود، ارزش‌های اسلامی را محور توجه خود قرار داده و هنرمندان انقلابی و دینی را که سابقه درخشانی در ساخت و تولید آثار انقلابی داشته‌اند، هدف حمایت و توجه بیشتری قرار دهد.

چرا باید تنها از نهادهای انقلابی مثل بسیج و سپاه انتظار داشته باشیم که هنر انقلاب را ترویج کند؟!

به طور مثال بنیاد سینمایی فارابی توجه چندانی به این امر ندارد و توجه او به آثاری است که ضددفاع مقدس بوده و در اصل دفاع مقدس و شهدا و جانبازان و آزاده‌ها ایجاد شبهه می‌کند.


این کارگردان با اشاره به نگاه لیبرالیستی دولت یازدهم گفت: سینما و فرهنگ و هنر نظام جمهوری اسلامی باید مروج و اشاعه‌دهنده ارزش‌های انسانی و انقلاب اسلامی باشد و در جهت استکبارستیزی و مبارزه با ظلم و فساد پیشرو بوده و گام بردارد.

متاسفانه دولت یازدهم برای بهره‌گیری از نظرات و دیدگاه‌های نخبگان هنری و فرهنگی که فکر و ذهنشان هنر انقلاب اسلامی و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب بوده هیچ تلاشی نکرد.

نگاه لیبرالیستی دولت بیشتر معطوف به هنرمندان لیبرال شد و آنها توانستند در این دولت رشد کنند و امکان تولید و بهره‌گیری از نظرات‌شان و تعامل با دولت داشته باشند.


وی ادامه داد: سمینارها و تعاملات با هنرمندان و نخبگان فرهنگی در جهت ترویج هنر سکولار و تفکر لیبرال و غیرانقلابی بود و هنرمندان انقلابی و ولایی در حاشیه یا غایب بودند.

اگر هم در دولت یازدهم آثاری انقلابی ساخته شده به همت سپاه و بسیج بوده است. دولت یازدهم هیچ برنامه‌ای برای ترویج و اعتلای هنر انقلابی و اسلامی نداشته و ندارد.

بنابراین تعامل با هنرمندان و نخبگان فکری و فرهنگی و هنری را در دستور کار نداشت و با توجه به رویکرد این دولت انتظاری بیش از این نمی‌رود.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس