کد خبر 725949
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
روسیه و آمریکا

بر اساس یک نظرسنجی، در حالیکه ۵۰ درصد مردم روسیه خطر استفاده از سلاح هسته‌ای از جانب آمریکا را جدی می دانند، تنها ۱۳ درصد آنها کره شمالی را عامل چنین تهدیدی دانسته‌اند.

 به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «نووستی»، به عقیده مردم روسیه، خطر استفاده از سلاحهای کشتار جمعی علیه کشورشان در وهله نخست از سوی آمریکا و سپس از طرف گروه تروریستی القاعده، وجود دارد. این مسئله را نظرسنجی اخیر مرکز سنجش افکارعمومی سراسری روسیه نشان داده است.

نظرسنجی فوق در تاریخ ۱۱-۱۰ ماه مه سال ۲۰۱۷ در سراسر فدراسیون روسیه انجام شده و در آن ۱۶۰۰ نفر از طریق تلفن مورد سئوال قرار گرفته‌اند. سئوال مطرح شده این بود که آیا شهروندان روس خطر بروز یک درگیری هسته‌ای در شبه جزیره کره را تا چه اندازه جدی تلقی می کنند؟

بر اساس اطلاعات بدست آمده، به عقیده مردم روسیه، هرچند کره شمالی در زمره کشورها و سازمانهایی قرار دارد که ممکن است تهدید استفاده از سلاح کشتار جمعی باشد، ولی تنها ۱۳ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی، خطر ناشی از کره شمالی را جدی ارزیابی می کنند. در حالیکه ۵۰ درصد از شهروندان، آمریکا را بعنوان تهدید بالقوه برای استفاده از سلاح هسته‌ای علیه روسیه نامیده و ۳۲ درصد هم چنین خطری را از جانب گروه تروریستی القاعده جدی دانسته‌اند.

علاوه بر این، ۱۵ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که چنین تهدیدی برای روسیه از جانب گروههای تروریستی فعال در منطقه قفقاز شمالی وجود دارد. ضمن اینکه تنها ۶ درصد از مردم روسیه، چنین تهدیدی را از جانب ایران واقعی دانستند. خطر هسته‌ای برای روسیه از سوی انگلیس و چین هم تنها ۷ درصد و از سوی فرانسه فقط ۳ درصد بوده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس