کد خبر 725765
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹
فرجی

رییس فدراسیون کاراته درباره نتایج ضعیف کسب شده در بازی‌های کشور اسلامی، بیان کرد: در سه وزن نتایج خوبی کسب نشد و کاراته‌کاها باید به فدراسیون و جامعه کاراته پاسخگو باشند.

به گزارش مشرق، تیم‌های ملی مردان و زنان ایران با ۱۲ ورزشکار در دو بخش کاتا انفرادی و کومیته در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی حضور داشتند و تیم مردان در پنج وزن کومیته تنها دو مدال کسب کرد.

محمدصادق فرجی درباره نتایج کسب شده تیم ملی کاراته در بازی‌های کشورهای اسلامی، بیان کرد: نتایج کسب شده در بخش بانوان بیش از حد انتظار و برنامه‌ریزی بود، در بخش مردان نیز گنج‌زاده مدال طلا را کسب کرد و روند خوبی را در پیش دارد تا ان‌شاءالله در رقابت‌های آسیایی نیز بتواند نتایج خوبی را به دست بیاورد. امیر مهدی‌زاده نیز در سه ثانیه پایانی با بدشانسی مواجه شد و نتوانست مدال طلا را کسب کند. در سه وزن دیگر نتایج خوب نبود. یک جلسه آسیب‌شناسی را برگزار خواهیم کرد تا نقطه نظرات را جویا شویم و یک جمع‌بندی انجام دهیم.

او در ادامه بیان کرد: این را نیز در نظر بگیریم در این دوره از بازی‌ها ما تنها ۱۲ فرصت داشتیم اما در دوره گذشته ۱۶ فرصت داشتیم. در این دوره از رقابت‌ها کاتای تیمی و کومیته تیمی در این رقابت‌ها حضور نداشت و چهار فرصت قطعی طلا برای ما از دست رفت. در مجموع ۱۲ فرصت هشت مدال کسب کردیم.

فرجی در پاسخ به این سوال که شش مدال سهم بانوان بود و مردان نتایج قابل قبولی را به دست نیاوردند، بیان کرد: در بخش مردان تنها سه وزن مدال کسب نکردند و دو مدال به دست آمد. برای آن سه وزن نیز در جلسه پیش‌بینی شده قطعا بررسی خواهد شد. این مسابقات، مسابقات تدارکاتی برای حضور در رقابت‌های آسیایی است.

رییس فدراسیون کاراته در پاسخ به این سوال که نتایج کسب شده در بازی‌های کشورهای اسلامی نگران‌کننده است و برنامه فدراسیون برای حضور در رقابت‌های المپیک چیست، بیان کرد: باید این را در نظر گرفت که با توجه به المپیکی شدن کاراته تمام کشورها برنامه خود را آغاز کردند و سرمایه‌گذاری روی کاراته آغاز شده است. آذربایجان و ترکیه سرمایه‌گذاری‌های خوبی را آغاز کردند. پاکستان در این دوره از رقابت‌ها یک فینالیست داشت و این نشان می‌دهد که کشورها چه برنامه‌ریزی را آغاز کرده‌اند.

او در ادامه به کاراته‌وان امارات اشاره و خاطرنشان کرد: روسیه در کاراته‌وان‌های جهانی هیچ حرفی برای گفتن نداشت اما در کاراته‌وان امارات مدال طلا را کسب کرد و این نشان می‌دهد که تیم‌ها سرمایه‌گذاری بر روی کاراته را آغاز کرده‌اند. دیگر شرایط این‌گونه نیست که مانند قدیم کاراته ایران تمام مدال‌ها را کسب کند. در حال حاضر مدال گرفتن در کاراته سخت شده است چرا که تمام کشورها با توجه به المپیکی شدن کاراته برای رقابت‌های ۲۰۲۰ سرمایه گذاری خود را آغاز کرده‌اند و بر روی مدال‌های کاراته حسابی ویژه باز کرده‌اند.

فرجی درباره برنامه فدراسیون، بیان کرد: پشتوانه‌سازی در حال حاضر در رده امید در حال پیگیری است. تیم‌های نوجوانان و جوانان نیز در اردوها حضور دارند. برای نخستین بار نیز ترکیب تیم‌های ملی نونهالان مشخص شده و کادر مربیگری نیز کار خود را آغاز کرده است و تنها کشوری هستیم که در رده نونهالان تیم ملی را تشکیل داده‌ایم.

او درباره اهمیت رقابت‌های کاراته‌وان و حضور ملی‌پوشان در این رقابت‌ها، بیان کرد: حضور در کاراته‌وان‌ها هزینه سنگینی برای فدراسیون دارد و فدراسیون باید مبالغ سنگینی را پرداخت کند. در بحث حمایت از فدراسیون کاراته، جلساتی را با وزیر ورزش برگزار کرده‌ایم تا ان شاءالله بتوانیم مبالغ خوبی را جذب کنیم تا ملی‌پوشان بتوانند در مسابقات کاراته‌وان‌ها حضور داشته باشند.

رییس فدراسیون کاراته در ادامه افزود: اگر ملی‌پوشان در کوران مسابقات قرار نگیرند قطعا نتیجه خوبی کسب نخواهد شد. اگر بخواهیم در المپیک ۲۰۲۰ نتیجه بگیریم باید یکسری امکانات و زیرساخت‌ها در اختیار فدراسیون کاراته قرار گیرد و من قول می‌دهم اگر این امکانات در اختیار فدراسیون قرار گیرد یکی از رشته‌های پرمدال المپیک ۲۰۲۰ خواهیم بود. ظرفیت‌ها در کاراته موجود است و اگر وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در زیرساخت‌ها و حمایت‌های مالی کمک کنند و ما نیز در جذب اسپانسرها موفق باشیم در المپیک توکیو نتایج خوبی را خواهیم گرفت. اگر روی کاراته سرمایه‌گذاری صورت گیرد در المپیک یکی از رشته‌های پرمدال خواهیم شد.

فرجی در پاسخ به این سوال که شرایط برای همه تیم‌ها در بازی‌های کشورهای اسلامی برابر بود و تنها ۱۲ فرصت برای کسب مدال وجود داشت، بیان کرد: کاتای ما در سطح بالایی قرار دارد و در دوره قبلی مسابقات آسیایی قهرمان شدیم و می‌توانستیم در این دوره نیز به مدال‌های خود بیفزاییم.

او در پاسخ به این سوال که بر روی مدال‌های پورشیب و احمدی نیز حساب ویژه‌ای باز شده بود اما نتوانستند مدال کسب کنند؟ بیان کرد: کاملا درست است. حتی آسیابری نیز در حد انتظار خود ظاهر نشد. در همان مسابقات یک جلسه با حضور هر سه بازیکن و هروی برگزار کردیم و صحبت‌های اولیه انجام شد. قطعا این‌ها باید پاسخگوی فدراسیون و جامعه کاراته باشند. جامعه کاراته انتظار بیش‌تری دارد و قطعا ما نیز متوقع هستیم و در جلسه پیش‌رو نیز آسیب شناسی خواهیم کرد و با یک رویکرد و برنامه جدید در مسابقات آسیایی ملی‌پوشان بتوانند نتایج خوبی کسب کنند.

رییس فدراسیون کاراته درباره خانه کاراته نیز بیان کرد: بحث خانه کاراته یک سابقه دیرین دارد که چندین رییس فدراسیون گذشته نیز این موضوع را پیگیری کردند. شاید در دوره‌های گذشته نیاز به خانه کاراته برای کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش محرز نبود اما با توجه به المپیکی شدن کاراته قطعا بحث واگذاری و در اختیار گذاشتن سالن یک موضوع حاکمیتی و وزارتی است. در همین راستا جلساتی را با سلطانی‌فر برگزار کردم و قرار بر این شد شرکت توسعه این موضوع را پیگیری کند تا یکی از سالن‌ها را در اختیار فدراسیون کاراته قرار دهد که ما به صورت اختصاصی بتوانیم برنامه‌ها و اردوهای تیم‌های ملی را پوشش دهیم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس