کد خبر 724756
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
امانوئل و ترامپ

مقامات ارشد آمریکا اعلام کردند که رئیس‌جمهور این کشور قصد دارد اواخر ماه جاری میلادی در «بروکسل» با همتای فرانسوی خود یک ضیافت ناهار طولانی داشته باشد.

 به گزارش مشرق، مقامات ارشد دولت آمریکا اعلام کردند که رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه ۲۵ ماه جاری میلادی در پایتخت بلژیک با یکدیگر دیدار می‌کنند.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد، «دونالد ترامپ» و «امانوئل ماکرون» قصد دارند این ماه (ماه مه) یک «ضیافت ناهار طولانی» در بروکسل با یکدیگر داشته باشند.

کاخ سفید معتقد است که ماکرون ۳۹ ساله میانه‌رو که روز یکشنبه بعنوان رئیس‌جمهور جدید فرانسه برگزیده شد و رئیس‌جمهور ۷۰ ساله آمریکا آنطور که در وهله اول به نظر می‌رسد، همپیمانان چندان بدی با یکدیگر نیستند.

طبق این گزارش، این در حالی است که برخی گمان می‌کردند که ترامپ خواستار پیروزی «مارین لوپن» نامزد راست افراطی انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه بود.

یکی از مقامات دولت ترامپ ضمن اعلام اینکه تماس تلفنی اخیر میان ترامپ و ماکرون خوب بوده است، گفت: آنها دو تن از جدیدترین رهبرانی هستند که پا به عرصه گذاشته‌اند».

وی ادامه داد، «ترامپ به شدت تحت تأثیر ماکرون قرار گرفته است».

یکی از مقامات آمریکایی که خواست نامش فاش نشود درباره پیروزی ماکرون در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه گفت: «به وضوح یک برد انتخاباتی بسیار مقتدرانه بوده است».

طبق این گزارش، همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم در دستور کار نشست آتی ماکرون و ترامپ قرار دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس