کد خبر 723786
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
نادر طریقت

بودجه های نجومی به افرادی داده می شد که مجیزگوی مدیران سینمایی و دولتی بودند اما در عوض سینماگران مستقل که به هیچ ارگان و دسته و حزبی وابستگی نداشتند در ناامیدی و تاریکی مطلق روزگار می گذراندند.

به گزارش مشرق،  نادر طریقت کارگردان سینما و تلویزیون در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امیدوارم رئیس جمهور دولت دوازدهم آرزوی عدالت فرهنگی را در کشور محقق کند، این آرزویی است که بسیاری از هنرمندان طی سال ها دارند اما متأسفانه هیچ گاه به آن نرسیده ایم و تنها در برخی دوره ها شاهد حرکت هایی برای دستیابی به سوی آن بوده ایم.

به کارگردان فیلم سینمایی «خاطره» افزود: ما خواهان آن هستیم که ببن همه اهالی سینما برابری و مساوات باشد. باندبازی ها به پایان برسد و دیگر شاهد این نباشیم که مدیران فرهنگی و سینمایی تنها از گعده ای که در کنارشان حضور دارند حمایت می کنند و به طور کل و مطلق بقیه سینماگران را نادیده می گیرند.

وی ادامه داد: متأسفانه طی ۴ سال گذشته ما روندی عجیب را در سینمای کشور شاهد بودیم؛ طی این مدت برخی از افراد تا توانستند در این عرصه تاخت و تاز کردند اما بخش عمده ای از سینماگران هم محتاج نان شب شان بودند و در بیکاری مطلق به سر می بردند؛ بودجه های نجومی به افرادی داده می شد که مجیزگوی مدیران سینمایی و دولتی بودند اما در عوض سینماگران مستقل که به هیچ ارگان و دسته و حزبی وابستگی نداشتند در ناامیدی و تاریکی مطلق روزگار می گذراندند.

طریقت سپس با بیان اینکه آقای روحانی بدترین افراد را برای مدیریت حوزه فرهنگی و هنری به کار گرفته بود یادآور شد: زمانی که انتخاب سرمنشأ یک جریان غلط باشد ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم که مدیران میانی یک دستگاه درست انتخاب شوند اما حضور حجت الله ایوبی در سازمان سینمایی فاجعه بود چرا که او به طور کل اندک شناختی نسبت به حوزه سینما نداشت و نمی دانست چه کاری باید انجام دهد.

این فیلمساز در گفتگو با خبرنگار سینماپرس خاطرنشان کرد: طی تمامی سال های پس از انقلاب ما شاهد حضور افراد اندکی همچون جواد شمقدری و سیف الله داد در مسند ریاست سازمان سینمایی بودیم که کارشان را به درستی بلد بودند اما در باقی موارد همیشه مسیری رو به افول داشتیم.

کارگردان فیلم تلویزیونی «توپ های محله ما» در بخش دیگری از این گفتگو با تأکید بر اینکه عملکرد دولت روحانی در ۴ سال گذشته زیر صفر بود تصریح کرد: بی شک می توانم این نکته را عنوان کنم که این ۴ سال برای بسیاری از مردم و به خصوص اهالی فرهنگ و هنر و سینما بدترین سال های زندگی شان بود؛ ما در این ۴ سال شاهد حضور ناشی ترین افراد در مسند ریاست ها و پست های مهم فرهنگی و هنری بودیم که بسیار منفعلانه برخورد می کردند از برخی افراد و اشخاص می ترسیدند، قدرت تصمیم گیری درستی نداشتند، نسبت به سینما و حوزه فرهنگی کشور اشراف کامل نداشتند و تنها بر اساس منافع سیاسی و حزبی شان کار می کردند.

ویدر گفتگو با سینما پرس افزود: حجت الله ایوبی یکی از همان نیروهایی بود که به دلیل گندکاری های بیش از حدش در سازمان سینمایی بالاجبار او را در اواخر عمر دولت یازدهم به کنار گذاشتند و یا افرادی مانند علی جنتی خود به خود مجبور به ترک پست و میزشان شدند.

طریقت در خاتمه این گفتگو اظهار داشت: امیدوارم دیگر هرگز با انتخاب فردی اصلح و کارآمد در پست ریاست جمهوری شاهد چنین اتفاقات تلخ و دردآوری در کشور و به خصوص در حوزه فرهنگ و هنر نباشیم و بتوانیم به دور از فضای شعار زده و دروغین با امید به آینده خود و کشور و حوزه فرهنگ و هنر نگاه کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس