کد خبر 723270
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
جمکران

همزمان با شب میلاد حضرت صاحب الزمان(عج) بسیاری از منتظران ظهور در مسجد مقدس جمکران بیتوته کردند تا ضمن مناجات با خالق هستی برای ظهور آخرین منجی دعا کنند.

به گزارش مشرق، همزمان با فرا رسیدن میلاد با برکت آخرین منجی عالم بشریت، عاشقان و منتظران ظهور، بار دیگر خود را به شهر مقدس قم و مسجد جمکران رساندند تا در این میعادگاه انتظار و در شب با فضیلت نیمه شعبان با امام منتظر به نجوا بنشینند.

مسجد مقدس جمکران در شب نیمه شعبان شاهد بزرگ‌ترین گردهمایی منتظران ظهور بود و عاشقان حضرتش خود را از نقاط مختلف کشور و دنیا به این مسجد رساندند تا در شبستانش، زیر گنبد فیروزه‌ای جمکران، ارادت و دلدادگی خود به حضرت ولی امر(عج) را به جهانیان نشان دهند و دست‌های دعا برای ظهور آخرین منجی بشریت را بالا برند.

بلوار پیامبر اعظم(ص) قم با برپایی ۱۱۰ ایستگاه صلواتی از زائران نیمه شعبان پذیرایی می‌کند که در این ایستگاه‌های صلواتی خدمات مختلفی از جمله پزشکی، بهداشتی، فرهنگی و پذیرایی با انواع و اقسام مواد غذایی صورت می‌گرفت.

موکب حضرت معصومه بزرگ‌ترین ایستگاه صلواتی خود را در ابتدای بلوار پیامبر اعظم(ص) برپا کرد که در آن خدمات بسیار متنوعی ارائه می‌شد و اصناف و ارگان‌های مختلف و همچنین هیئات مذهبی از مناطق مختلف شهر قم در بلوار پیامبر اعظم(ص) برای ارائه خدمات به زائران نیمه شعبان ایستگاه صلواتی دایر کرده بودند.

جمعیت حاضر در مسجد مقدس جمکران به گونه‌ای بود که تمامی صحنه‌ها مملو از جمعیت بود و تردید به سختی صورت می‌گرفت و پارکینگ‌های مختلفی نیز که برای پارک خودروهای زائران در نظر گرفته شده بود به صورت کامل تکمیل شده بود که نزدیک به ۴۵۰ هزار خودرو در این پارکینگ‌ها پارک کرده بودند.

برنامه‌های مسجد مقدس جمکران برای نیمه شعبان بعد از اقامه نماز مغرب و عشا به امامت حجت الاسلام رحیمیان تولیت این مسجد آغاز شد و برنامه‌های مختلفی از جمله سخنرانی، مداحی، اجرای گروه سرود و تواشیح برگزار شد و این مراسم به صورت زنده از شبکه‌های مختلف استانی و کشوری پخش می‌شد.

در شبستان اصلی مسجد مقدس جمکران خادمان این مسجد، دسته‌های گل و پرچم‌های منقش به لبیک یا مهدی را در بین مردم توزیع می‌کردند.

مراسم احیای نیمه شعبان نیز در مسجد مقدس جمکران برگزار شد که قرائت دعای کمیل بخشی از این برنامه بود.

ارادت مردم ایران نسبت به اهل‌بیت(ع) زبانزد است

بسیاری از مسلمانان و شیعیان از کشورهای مختلف نیز در این مراسم حضور داشتند که از برخی یاوران مهدی نیز در این مراسم تجلیل شد.

تولیت‌های مسجد سهله و مسجد کوفه نیز در اجتماع بزرگ منتظران مهدی در مسجد مقدس جمکران حضور داشتند و آن‌ها در سخنانی با اشاره به روایت پیامبر اسلام(ص) که به سلمان فرمود سلمان از اهل بیت است ایرانی‌ها را نیز از اهل بیت دانستند و گفتند که ارادت مردم ایران نسبت به اهل‌بیت(ع) زبانزد است.

سازمان تاکسیرانی نیز ۲ هزار تاکسی را برای تردد آسان‌تر زائران به مسجد مقدس جمکران بسیج کرده بود که تعداد ۵۰ تاکسی نیز به صورت صلواتی به زائران خدمت می‌کردند.

در مسیر ۸ کیلومتری بلوار پیامبر اعظم(ص) نیز به منظور آدرس دهی آسان‌تر زائران عمودهای چراغ برق، همانند مسیر نجف تا کربلا شماره‌گذاری شده بود.

برگزاری مراسم نورافشانی در شبستان مسجد مقدس جمکران نیز شکوه و زیبایی خاصی به مراسم نیمه شعبان داده و شادی میلاد مهدی امم را دو چندان کرده بود که مورد استقبال زائران و مجاوران حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) قرار گرفت.

برخی از ایستگاه‌های صلواتی پذیرایی‌های منحصر به فردی داشتند که یک ایستگاه دو و نیم تن آب هندوانه و ایستگاه دیگری ۵۰ هزار لیوان آب برگه و نیز آب هویج طبیعی بین زائران توزیع می‌کرد.

غرفه‌های پیرایش صلواتی، عکاسی و غرفه‌های فرهنگی مخصوص کودکان نیز مشتریان خاص خودش را داشت.

فعالیت ۲۰۰ نفر در بیمارستان سیار جمکران

 بیمارستان سیار عاشقان ولایت که توسط دانشگاه علوم پزشکی قم در جمکران برپا شد نیز به زائران خدمات درمانی ارائه می‌کرد که مدیر این بیمارستان از فعالیت ۲۰۰ نفر در بیمارستان سیار جمکران خبر داد و گفت: متخصصان داخلی، قلب و طب اورژانس در این بیمارستان حضور دارند که بیش از دو هزار نفر تاکنون به پایگاه‌های اورژانس و این بیمارستان سیار مراجعه کرده بودند.

گرچه خدمات‌دهی اپراتورهای تلفن‌های همراه امسال نسبت به سال‌های گذشته بهبود یافته بود اما همچنان اخلال در تماس در برخی از ساعات وجود داشت.

مراسم احیای شب نیمه شعبان علاوه بر مسجد مقدس جمکران که کانون حضور ارادتمندان به امام زمان(عج) بود در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، مسجد امام حسن عسکری(ع)، تعدادی از بقاع متبرکه و برخی از مساجد سطح شهر مقدس قم نیز برگزار شد و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت تا سحرگاه به مناجات با پروردگار، دعا و ندبه پرداختند.

در جای جای سطح شهر قم و در کوچه پس کوچه‌ها و خیابان‌ها به برکت میلاد امام عصر(ع) چراغانی بود و مراسم ختم هزار صلوات برای سلامتی امام زمان(عج) نیز در برخی از مساجد و همچنین در کنار برخی از خیابان‌های اصلی شهر با حضور جوانان و نوجوانان برگزار شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس