کد خبر 722132
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه مارین لوپن، رئیس جبهه ملی فرانسه هنوز از میدان به در نرفته است درباره نادیده گرفتن وی و جریان پوپولیسم بعد از پیروزی ماکرون در انتخابات فرانسه هشدار داد.

 به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، "یان کلود یونکر"، رئیس کمیسیون اروپایی در این باره هشدار داده است که بعد از شکست "مارین لوپن"، رئیس جبهه ملی فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور وی را نادیده گرفته  و به روال عادی برگردیم.

یونکر که شب گذشته در آکادمی بن برای تحقیق و آموزش سیاست عملی سخن می گفت تاکید کرد که لوپن از میدان به در نرفته است. خطر پوپولیسم هنوز برطرف نشده است.

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا همچنین این مسئله را انکار کرد که روابطش با "ترزا می"، نخست وزیر انگلیس به تیرگی گراییده است. وی در این باره گفت: من می توانم با ترزا می رابطه خوبی داشته باشم. او یک بانوی سرسخت است.

یونکر همچنین این مسئله که اخیرا جزئیات محرمانه گفتگوهای وی با ترزا می در داونیگ استریت به بیرون درز کرده است را خطا ارزیابی کرد. وی تاکید کرد که صرف نظر از انتساب شرکت کنندگان در این شام کاری واقعیاتی که از این گفتگوها گزارش شده یک خطای جدی است.

 روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"  اخیرا گزارش داده است که  "یان کلود یونکر"، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا بر این عقیده است که "ترزا می" در کهکشانی دیگر زندگی می کند که این گونه اظهارات وی خشم دفتر صدر اعظم آلمان را برانگیخته است.

دولت آلمان این انتقاد را به رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا وارد می کند که با این گونه اظهارات در آستانه مذاکرات به تنش ها دامن می زند. علت خشم صدر اعظم آلمان اظهارات یونکر بعد از یک شام مشترک با ترزا می در هفته گذشته بود.

یونکر بعد از حدود ۲ ساعت دیدار با ترزا می با این جملات خداحافظی کرده و گفت من داونینگ استریت را ده ها برابر مرددتر و مشکوک تر از قبل ترک می کنم.

به نوشته روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، بعد از این دیدار بحث برانگیز یونکر در یک گفتگوی تلفنی این طور شرایط را برای مرکل مورد ارزیابی قرار داد که ترزا می در کهکشان دیگری به سر می برد و توهمات زیادی دارد.

هفته نامه اشپیگل نیز در گزارشی نوشت که دفتر صدر اعظم آلمان بر این باور است که یونکر یا رئیس کابینه او روزنامه فرانکفورتر آلگماینه را در جریان جزئیات دقیق گفتگوهای خود با "می" قرار داده است. دفتر صدر اعظم آلمان اعلام کرده است که این امر به ویژه مفید نیست که شرایط را این گونه متشنج کنیم.

ترزا می نیز با خشم و ناراحتی به اظهارات یونکر واکنش نشان داده و اظهار داشته است که من در کهکشان دیگری زندگی نمی کنم. وی همچنین بر موضع خود در قبال اتحادیه اروپا تاکید کرده است مبنی بر اینکه بهتر است هیچ توافقی با اتحادیه اروپا وجود نداشته باشد به جای اینکه توافق بدی صورت گیرد.

یونکر همچنین از "امانوئل ماکرون"، رئیس جمهور جدید فرانسه درخواست کرد که اصلاحات بودجه ای را در پیش گیرد. وی تاکید کرد که فرانسوی ها پول زیادی خرج می کنند و پول را در جایگاه های اشتباه هزینه می کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس