کد خبر 722023
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
رضا علیپور

قهرمان سنگ‌نوردی دنیا در خصوص رکوردشکنی‌اش در مسابقات جام‌جهانی گفت: رکورد دنیا را در شرایطی به ثبت رساندم که پاداش این رکوردم یک میلیون تومان بود.

به گزارش مشرق، رضا علیپور اظهار داشت: رقابت‌های جام جهانی چین از سطح فنی بالایی برخوردار بود و برای موفقیت در این مسابقات روزی سه جلسه تمرین داشتم.

وی افزود: سال گذشته می‌توانستم رکورد بزنم اما متاسفانه از ناحیه پشت پا آسیب جدی دیدم. به همین دلیل خودم را آماده کردم تا در سال 2018 رکورد جهان را به نام خودم ثبت کنم اما تمریناتم جواب داد و در جام جهانی چین قهرمانی را از آن خود کردم.

عضو تیم ملی سنگ‌نوردی کشورمان ادامه داد: در تمریناتم رکورد 5.30 صدم ثانیه را ثبت کرده بودم. به امید خدا در مسابقات آینده رکوردم  را به ثبت برسانم. البته نمی‌توان در مسابقات سنگ‌نوردی قول داد اما من همه تلاشم را به کار گرفته‌ام. در حال حاضر هم توانستم رکوردی را به ثبت برسانم که سه سال پیش در اختیار سنگ‌نورد اوکراینی قرار داشت و من توانستم 12 صدم ثانیه آن را بهبود ببخشم.

علیپور گفت: در شرایطی برای این رقابت‌ها آماده شده بودم که خودم برنامه تمریناتم را می‌نویسم. مربی بالای سرم نیست. از سال 2012 مربی ندارم. البته اگر مربی بخواهد بالای سرم باشد باید مربی بسیار حرفه‌ای باشد.

وی اظهار داشت: البته مشکل من نداشتن مربی نیست. مشکل اصلی من تامین منابع مالی است. ماهی سه چهار میلیون هزینه آماده سازی و تمریناتم جهت حضور در مسابقاتم می‌شود. این در حالی است که پس از بازگشتم از مسابقات یک میلیون تومان به من پاداش دادند. واقعا با یک میلیون تومان چه کاری می‌توانم کنم؟

قهرمان سنگ نوردی جام جهانی چین یادآور شد: کمتر از 50 روز دیگر عازم رقابت‌های جام جهانی سوئیس می‌شوم. پس از این مسابقات نیز خودم را باید برای رقابت‌های مسابقات جهانی لهستان آماده کنم که سال گذشته در این رقابت‌ها مدال نقره را کسب کرده بودم.

علیپور تصریح کرد: با همه سختی‌ها و مشکلاتی که در تامین هزینه‌های تمریناتم دارم اما بازهم خودم را برای مسابقات پیش‌رو آماده می‌کنم و زمانی که به شادی دل مردم کشورم فکر می‌کنم انگیزه‌ام برای مسابقاتم دوچندان می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس