کد خبر 721977
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
نظامیان سعودی

ابوظبی که با ریاض بر سر قدرت در یمن به اختلاف شدید برخورده است، با تسلیح گروه‌های سلفی در حال آماده شدن برای خروج از ائتلاف با عربستان است.

 به گزارش مشرق، گردان‌های «ابوالعباس» گروه سلفی تحت حمایت امارات در یمن، جبهه «الکدحه» را در استان تعز از شبه‌نظامیان تحت فرمان «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن تحویل گرفته‌اند.

این در حالی است که گزارش‌های زیادی درباره خروج امارات از ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی در تجاوز به یمن، منتشر می‌شود.

«عباس الزین» نویسنده عرب در گزارشی که در پایگاه خبری یمنی «نبأ»، منتشر شد، نوشت: در سایه منازعه ریاض و ابوظبی بر سر سیطره بر یمن، امارات به ویژه در جبهه جنوبی تلاش می‌کند تا با حمایت از گروه‌های مسلح سلفی همپیمانش، حضور نظامی‌اش را به طور غیرمستقیم افزایش دهد تا در صورت خروج از ائتلاف به دلیل اختلافاتی که با عربستان دارد، حضورش در یمن، تاثیرگذارتر باشد.

مرکز اطلاع‌رسانی وابسته به نیروهای تیپ ۱۷ تحت فرمان هادی، این تیپ، پایگاه‌های جبهه الکدحة را طی توافقی به گردانهای ابوالعباس تحویل داده تا خود بر روی جبهه «مقبنة» که آن نیز در جنوب غرب تعز قرار داد، متمرکز شود.

یک منبع آگاه نزدیک به گردانهای ابوالعباس، با اشاره به دریافت تسلیحات و تجهیزات بیشتر از اماراتی‌ها طی دو روز گذشته، اعلام کرد که این تجهیزات از عدن و فرماندهی نیروهای ائتلاف دریافت شده است.  

این گردانها یک گروه مسلح در تعز هستند که سرکردگی آن را به فرمانده سلفی معروف به «عادل فارع» برعهده دارد. این نخستین بار نیست که گردانهای ابوالعباس که به همپیمان برجسته ابوظبی در تعز، معروف است، از امارات، کمک نظامی دریافت می‌کند. این گردانها تنها مجموعه مسلح در تعز است که از خودروهای زرهی و نظامی پیشرفته برخوردار است و این تجهیزات را نیز از امارات گرفته است.

در همین راستا، «منیر المحجری» نویسنده یمنی در صفحه توئیترش می‌نویسد: یمن با عربستان مرز دارد نه امارات. لذا تحقق اهداف عربستان در یمن در مقایسه با امارات در اولویت است. اقدام امارات در تسلیح و تجهیز فوری گردانهای ابوالعباس نشان می‌دهد که به زودی این کشور از ائتلاف خارج خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس