کشف اجساد در معدن یورت

معاون استاندار گلستان گفت: تیم‎های امداد پس از هوادهی کارگاه استخراج برای جستجو مفقودان دوباره وارد می‎شوند.

به گزارش مشرق، رضا مروتی در محل وقوع حادثه معدن اظهار داشت: از ابتدای روز حادثه تیم‎های امداد و نجات استان از جمعیت هلال احمر استان و مجموعه مدیریت بحران همه بسیج شدند تا فرآیند امداد و نجات را در معدن زمستان یورت آزادشهر آغاز کنند.


وی تصریح کرد: تیم‎های ویژه هلال احمر و مدیریت بحران از ابتدای حادثه در محل مستقر شدند، اما با توجه به صدای انفجاری که در لحظات آغاز این فاجعه بلند شده بود عده‎ای به صورت خودجوش وارد معدن می‎شود و با توجه به انباشت گاز دچار مسمومیت می‎شوند.

معاون استاندار گلستان با بیان اینکه بر اثر ورود به تونل و امداد در روز نخست 68 نفر دچار مسمویت می‎شوند، افزود: عمده‎ای این افراد به صورت سرپایی درمان شدند و مشکل خاصی در این خصوص پیش نیامد.

مروتی تاکید کرد: فرایند امداد و نجات با توجه به اندازه‎گیری‎هایی که از میزان انباشت گاز انجام شد با تهویه هوا و خروج گاز‎های سمی دنبال شد.

وی افزود: دستگاه‎های هواساز و تزریق هوا در محل مسقر شد و در روز نخست توانستیم 22 نفر که در کارگاه‎های فرعی بودند به بیرون بیاوریم و اجسادشان را به خانواده‎هایشان تحویل بدهیم.

معاون استاندار گلستان یادآور شد: در عمق یک‌هزار و 300 متری با 3 ریزش رو به رو شدیم که هر یک به ترتیت 15، 20 و 25 متر ریزش از جداره‎های تونل و سقف داشت.

مروتی اظهار داشت: مجبور شدیم گالری بزنیم و از زیر ریزش‎ها عبور کنیم و از سویی از تونل شماره دو که یک راه هوایی بر اثر انفجار یا بر اثر انفجار مصدود بود نیاز به راه‎گشایی داشت و در ششمین روز از حادثه توانستیم این تونل را بازگشایی کنیم و در ساعت 11:30 دقیقه پیکر 13 تن از معدن‎چیان را از معدن خارج کردیم و به پزشکی‎قانونی تحویل دادیم.

وی با بیان اینکه برخی از افراد لیست‎های مفقودی در بین شناسایی شدگان روزهای گذشته بودند، افزود: بنابراین فرآیند امداد کماکان ادامه دارد و در حال نصب دستگاه تزریق هوا در محل کارگاه شماره 3 هستیم تا بتوانیم تیم‎های امدادی را به داخل این کارگاه بفرستیم.

مروتی ادامه داد: اگر فردی در این کارگاه وجود داشته باشد به بیرون انتقال می‎دهیم در غیر این صورت جستجو برای مفقود شدگان بر زیر آوارهای شماره دو و سه ادامه خواهد داشت.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس