کد خبر 721347
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۵
سرقت

مردی که به خاطر علاقه نامزدش 30 دستگاه خودرو مزدا3 سرقت کرده بود، پس از دستگیری ماجرا را شرح داد.

به گزارش مشرق، چندی قبل مردی در شمال تهران به اداره پلیس رفت و از سرقت خودروی گرانقیمتش شکایت کرد.

شاکی در توضیح ماجرا گفت: من مدیر یک‌شرکت خصوصی هستم. ساعتی قبل برای انجام کاری با خودروی مزدا ۳ ام راهی شرکت یکی از دوستانم شدم و خودروام  را داخل خیابان پارک کردم. لحظاتی قبل بعد از انجام کارم وقتی به سراغ خودروام آمدم متوجه شدم خودروی گرانقیمتم به سرقت رفته است.

با طرح این شکایت پرونده به دستور قاضی میر وکیلی، دادیار شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۳۴ برای بررسی موضوع در اختیار تیمی از کارآگاهان پلیس‌آگاهی قرار گرفت.


مأموران در ادامه با شکایت‌های مشابه روبه‌رو شدند که بررسی‌ها نشان می‌داد سارق یا سارقانی به صورت سریالی در خیابان‌های تهران اقدام به سرقت خودروی مزدا ۳ می‌کنند و پس از سرقت لوازم قیمتی داخل آن خودروهای سرقتی را دو روز بعد در مکان خلوتی رها می‌کنند.


در حالی که هر روز به تعداد شاکیان خودروهای سرقتی مزدا ۳ اضافه می‌شد، مأموران پسر جوانی را به نام شایان که سوار خودروی سرقتی مزدا۳ بود بازداشت کردند. وی درحالی که مدعی بود خودرو را از یکی از دوستانش به امانت گرفته است، بررسی مأموران نشان داد شایان همان سارق سریالی مزدا‌‌۳‌های تهران است که همراه تعدادی از دوستانش دست به سرقت می‌زنند.

    

نامزدم عاشق مزدا ۳ بود

متهم پس از دستگیری به سرقت ۳۰ دستگاه خودروی مزدا‌۳ با همدستی نامزدش اعتراف کرد.


وی گفت: چند سال قبل بیکار بودم که با مرد جوانی آشنا شدم و با هم دوست شدیم. مدتی بعد متوجه شدم او سارق حرفه‌ای مزدا ۳ است. او روش سرقت مزدا ۳ را به من آموزش داد و من آنقدر در این کار حرفه‌ای شدم که در کمتر از چهار‌ثانیه خودروی مزدا ۳ را سرقت می‌کنم.

مدتی بود دور سرقت را خط کشیده بودم تا اینکه یک‌سال قبل با دختری به نام شقایق در اینستاگرام آشنا شدم.

ما به هم علاقه پیدا کردیم و تصمیم گرفتیم با هم ازدواج کنیم.

شقایق علاقه زیادی به مزدا ۳ داشت و همیشه می‌گفت آرزو دارد با خودرو مزدا ۳ رانندگی کند. مدتی از نامزدی ما گذشت تا اینکه هر دو معتاد به شیشه شدیم به همین دلیل تصمیم گرفتم خودرو مزدا ۳ سرقت کند تا هم آرزوی نامزدم را بر آورده و هم با سرقت لوازم داخل آن پول خرید مواد را تهیه کنم.

من و شقایق در خیابان‌ها پرسه می‌زدیم تا با خودروی مزدا ۳ پارک شده‌ای روبه‌رو می‌شدیم و در کمتر از چهار‌ثانیه با شاه‌کلیدی که همراه داشتم خودرو را سرقت می‌کردیم.

   

با خودروی مزدا ۳ به سرقت می‌رفتیم

وی ادامه داد: پس از سرقت خودروی مزدا ۳ معمولاً شقایق به خاطر علاقه زیادی که به رانندگی داشت، پشت فرمان می‌نشست و دو تایی با هم به سرقت لوازم خودرو‌ی‌ها دیگر می‌رفتیم.


 او پشت فرمان آماده حرکت بود و من هم لوازم داخل خودروهایی که از ایمنی پایین‌تری برخوردار بودند، سرقت می‌کردم. گاهی اوقات هم همراه پنج‌‌نفر از دوستانم که در کار خرید و فروش لوازم سرقتی خودرو فعالیت داشتند به سرقت می‌رفتم.


پس از اعتراف سارق، مأموران شقایق و پنج‌عضو دیگر این باند را بازداشت کردند.

   

نامزدم مرا معتاد به شیشه کرد

شقایق در بازجویی‌ها به همدستی در سرقت خودروهای مزدا ۳ اعتراف کرد. وی گفت: یک‌سال قبل با شایان در اینستاگرام آشنا شدم. او همیشه خودروی مزدا ۳ سوار بود و مدعی بود در کار خرید و فروش لوازم خودرو است. از آنجایی که خیلی علاقه به خودرو مزدا ۳ داشتم تصمیم گرفتم با او ازدواج کنم و بدین ترتیب نامزد شدیم.

پس از این شایان در مهمانی‌های شبانه مرا تشویق به مصرف مواد کرد که پس از چند بار مصرف معتاد شدم‌. وقتی به شیشه اعتیاد پیدا کردم تازه فهمیدم که او سارق حرفه‌ای مزدا ۳ است و برای اینکه از او جدا نشوم و با او همکاری کنم مرا معتاد به شیشه کرده است.


پس از این مجبور شدم با او همکاری کنم. تحقیقات از متهمان به دستور قاضی میروکیلی ادامه دارد.

منبع: روزنامه جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس