کد خبر 721084
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
برگزیت نمایه

یک روزنامه آلمانی از تنش و اختلاف در اتحادیه اروپا در آستانه شروع مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا خبر داد.

 به گزارش مشرق، روزنامه "دی ولت" در مطلبی نوشت: جبهه گیری ها در آستانه مذاکرت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا سخت می شود. ترزا می، نخست وزیر انگلیس بر این مسئله تاکید دارد که دست نیافتن به یک توافق در این مذاکرات بهتر از توافق بد است.

"یان کلود یونکر"، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا نیز بر این عقیده است که "ترزا می" در کهکشانی دیگر زندگی می کند که این گونه اظهارات وی خشم دفتر صدر اعظم آلمان را برانگیخته است.

دولت آلمان این انتقاد را به رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا وارد می کند که با این گونه اظهارات در آستانه مذاکرات به تنش ها دامن می زند. علت خشم صدر اعظم آلمان اظهارات یونکر بعد از یک شام مشترک با ترزا می در هفته گذشته بود.

یونکر بعد از حدود ۲ ساعت دیدار با ترزا می با این جملات خداحافظی کرده و گفت من داونینگ استریت را ده ها برابر مرددتر و مشکوک تر از قبل ترک می کنم.

به نوشته روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، بعد از این دیدار بحث برانگیز یونکر در یک گفتگوی تلفنی این طور شرایط را برای مرکل مورد ارزیابی قرار داد که ترزا می در کهکشان دیگری به سر می برد و توهمات زیادی دارد.

هفته نامه اشپیگل نیز در گزارشی نوشت که دفتر صدر اعظم آلمان بر این باور است که یونکر یا رئیس کابینه او روزنامه فرانکفورتر آلگماینه را در جریان جزئیات دقیق گفتگوهای خود با "می" قرار داده است. دفتر صدر اعظم آلمان اعلام کرده است که این امر به ویژه مفید نیست که شرایط را این گونه متشنج کنیم.

ترزا می نیز با خشم و ناراحتی به اظهارات یونکر واکنش نشان داده و اظهار داشته است که من در کهکشان دیگری زندگی نمی کنم. وی همچنین بر موضع خود در قبال اتحادیه اروپا تاکید کرده است مبنی بر اینکه بهتر است هیچ توافقی با اتحادیه اروپا وجود نداشته باشد به جای اینکه توافق بدی صورت گیرد.

نظرسنجی ها حکایت از این دارند که «ترزا می» می تواند انتظار یک پیروزی انتخاباتی آشکار در انتخابات پیش از موعد در کشورش را داشته باشد.

به گزارش روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، بر اساس ارزیابی کمیسیون اروپایی ترزا می در دیدار خود با یونکر هیچ گونه آمادگی برای توافق را از خود نشان نداده و تصورات غیر واقع بینانه درباره روند مذاکرات داشته است. احتمال شکست مذاکرات برگزیت در محافل کمیسیون اروپایی بیش از ۵۰ درصد ارزیابی شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس