کد خبر 721016
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
اسماعیل کوثری

کوثری گفت: وقتی یک مسوولی در حد رییس جمهور برای بار دوم وارد فضای انتخابات می‌شود، باید در مورد عملکرد خود سخن بگوید نه اینکه به موضوعات حاشیه‌ای پرداخته و ذهن مردم را منحرف سازد.

به گزارش مشرق،‌ فضای رقابت‌های انتخاباتی با برگزاری مناظره دوم وارد فاز جدیدی شد و مردم تا به امروز با رویکرد‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی تمام کاندیداهای دوره دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری به طور کامل آشنا شدند و در این بین همان طور که در مناظره قبلی نیز شاهد آن بودیم، رییس جمهور دولت یازدهم و معاون اول او به جای پاسخگویی به سؤالات مطرح شده با توجه به موضوع آن مناظره و ارائه کارنامه عملکرد چهار ساله خود بیشتر به دنبال منحرف ساختن ذهن مخاطبان از موضوع اصلی و کشاندن آنها به حاشیه‌های بی اساس بودند. این موضوع باعث ایجاد این پرسش در ذهن مخاطبان می‌شود که دولت یا توانایی پاسخگویی به سؤالات مطرح شده را ندارد یا اینکه از دادن پاسخ‌های درست در قبال پرسش‌ها و انتقادات مطرح شده از جانب باقی کاندیداها هراس دارد که امروز برای پاسخ به این سؤالات و پرسش‌های دیگر از این قبیل، گفت‌وگویی داشتیم با آقای اسماعیل کوثری، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و پاسخ سوالاتمان را از او جویا شدیم که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

کیفیت مناظرات برگزار شده تا به امروز را چطور ارزیابی می‌کنید؟

از آنجایی که مناظره گذشته با موضوع سیاسی و فرهنگی بود ولی شاهد بودیم که کاندیداها بیشتر به جوابگویی در خصوص شبهات مطرح شده از سوی کاندیداهای دیگر در مناظره قبلی می‌پرداختند و البته به سؤالات هم گریزی می‌زدند ولی در نهایت باید گفت که دولت مردان بیشتر می‌خواهند طوری رفتار کنند تا خودشان را موفق جلوه داده و از مردم کسب رأی بکنند؛ ولی واقعیت را نمی‌گویند و تنها می‌گویند که موفق بودیم و اگر نباشیم جنگ خواهد شد و یا اینکه اگر ما نباشیم فضای سیاسی بسته خواهد شد که این گونه رفتار درشان یک مسوول بلند پایه کشور در حد رییس جمهور و البته معاون اول او نیست؛ ولی در نهایت باید گفت که مناظره فی نفسه خوب است چون تمام مردم آن را می‌بینند تا بدانند که کاندیداها چطور در مقابل سؤالات پاسخگو هستند. باید گفت که وقتی یک مسوولی در حد رییس جمهور برای بار دوم وارد فضای انتخابات می‌شود، باید در مورد عملکرد خود سخن بگوید نه اینکه به موضوعات حاشیه‌ای پرداخته و ذهن مردم را منحرف سازد.

تحلیل شما از تشکیل جبهه معتدل اصولگرایان برای حمایت از روحانی چیست؟

بنده از آنجایی که اکثر اینها را می‌شناسم، باید بگویم که این دسته از افراد به اصطلاح «نان به نرخ روز خور» هستند و امروز که آقای روحانی در مخمصه افتاده است و نمی‌تواند به مردم پاسخی که مورد رضایت آنهاست بدهد، این‌ها آمده‌اند تا از او حمایت کنند ولی باید به این نکته توجه کرد که این افراد اگر درستکار بودند و قصد انجام کاری برای رضای خدا را داشتند، چرا قبلاً اعلام موجودیت نکرده بودند و امروز در این فضای ملتهب وارد شده‌اند؟ این مساله شبهه دار است. نباید مردم گمان کنند که اینها تشکیلات منسجمی دارند و اصولگرای واقعی هستند. هدف اصلی این افراد ایجاد تفرقه در جبهه مردمی نیروهای انقلاب و اصولگرایان است تا به مردم نشان دهند که اصولگرایان و انقلابیون نیز دو دستگی دارند؛ ولی مردم به این دروغ‌پراکنی‌ها توجهی ندارند چون امروز دیگر بحث اصولگرایی مطرح نیست و موضوع اصلی بین انقلابی بودن یا نبودن است.


 در حال حاضر تحلیل شما از وضعیت سرمایه اجتماعی دولت چطور است؟


البته نمی‌توان گفت که دولت یازدهم هیچ کاری نکرده است ولی به آن اندازه که به مردم قول داده بود برای آنها کاری انجام نداده‌اند و همچنین امروز ما شاهد هستیم که در ارائه آمار از کارهای انجام شده هم بسیار بزرگ ‌نمایی می‌کنند و به همین دلیل هست که مردم نیز به آنها حساس شده‌اند و در عمل هم مردم این حساسیت و نگرانی خود را نشان خواهند داد. امروز نظر سنجی‌هایی هم که از طرف ارگان‌های مختلف انجام شده، نشان دهنده این موضوع است که دولت آقای روحانی به جای سیر صعودی در کمال ناباوری، سیر نزولی شدیدی داشته و این نشان دهنده این است که سرمایه اجتماعی دولت یازدهم بسیار افت کرده است.


تحلیل شما از حملات شدید رسانه‌های ضدانقلاب و اصلاح طلب علیه کاندیداهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب چیست؟


دولت یازدهم به امریکا، اروپا و درکل خارج از کشور علاقه بسیار نشان می‌دهد و در واقع به داخل کشور بی توجه است. همچنین آنها انتظار داشتند که غربی‌ها و اروپاییان سرمایه‌های خود را در کشور ما بگذارند که این نیز غلط است و از این توجهات چیزی بیشتر از چند نشست برای ایران باقی نماند. در حقیقت اگر آنها سرمایه‌گذاری کرده‌ بودند اساساً باید کمی وضعیت اشتغال در کشور بهتر می‌شد نه اینکه ما شاهد افزایش بیکاری در جامعه باشیم. رسانه‌های ضد انقلاب وظیفه‌شان همین است و اگر غیر از این انجام دهند، باید تعجب کرد. حال در این وضعیت کشور چون دولت یازدهم تفکرش با ضد انقلاب نزدیک است و در کل رسانه‌های ضد انقلاب به آن سویی می‌روند که منافع‌شان بیشتر در آن مسیر تأمین ‌شود، پس اصلاً دور از انتظار نیست که از این دولت حمایت کنند.

منبع:صبح نو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس