کد خبر 720951
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
دارو

کارشناس ارشد سازمان غذا و دارو با بیان این نکته که داروهایی مثل آهن بدلیل جذب راحت‌تر بهتر است توسط ویتامین C همراه با آب مرکبات استفاده شود تاکید کرد:بهترین نوشیدنی برای خوردن قرص‌ها آب معمولی است.

به گزارش مشرق، نوشین محمد حسینی، کارشناس ارشد کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی داروی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: گرچه هدف اصلی از سفارش به مصرف قرص‌ها با آب بدلیل باز شدن ماده موثر آن‌ها در معده و تاثیر در درمان است اما مصرف بدون آب برخی قرص‌ها به دلیل ساختاری که دارد ممکن است موجب ایجاد مشکلات زیادی در ناحیه مری فرد بیمار گردد.

محمد حسینی افزود: از سوی استعمال مواد دارویی با مایعاتی بجز آب، در مواردی که بدون تجویز پزشک یا توصیه داروساز صورت گیرد می تواند اثر قرص ها را از بین ببرد.

وی همچنین با نهی بیماران از خوردن قرص‌ها با چای داغ، نوشابه، آبمیوه یا حتی شیر تصریح کرد: خوردن قرص‌ها با آب جوش و گرم و البته چای داغ به علت حرارت آن مشکلاتی بوجود می‌آورد  ضمن اینکه کافئین موجود در چای خود مخرب دارو است کما اینکه بسیار مشاهده شده که خوردن برخی آنتی بیوتیک ها با شیر یا نوشیدن آبمیوه های ترش به علت اسیدی بودن آنها خاصیت درمانی دارو را از بین برده در مواردی موجب تخریب ساختار دارو گردد.

نوشین محمد حسینی با یادآوری این نکته  که داروها مثل آهن بهتر است که بدلیل جذب راحت‌تر توسط ویتامین C همراه با آب مرکبات استفاده شود تاکید کرد: بهترین نوشیدنی برای خوردن قرص‌ها آب معمولی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس