کد خبر 720626
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
جهانگیری

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: تلاش کردیم اقتصاد ایران را از دره بیرون بیاوریم.

به گزارش مشرق، اسحاق جهانگیری کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در برنامه رادیویی "صدای انتخاب" که از رادیو ورزش ورزش پخش شد، در پاسخ به سوالی مبنی براینکه برداشت شما از اختصاص جایگاه ورزش و تربیت بدنی در قانون اساسی چگونه است، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران و هر نظامی که با مردم در ارتباط است مسئولیت‌هایی را در قبال مردم خود برعهده دارد که باید به صورت جدی به آنها بپردازد.

وی  افزود: در قوانین و اسناد بالادستی ما این قوانین نمود داشته است. وقتی مردم به قانون اساسی مراجعه می‌کنند می‌بینند چه وظایفی بردوش دولتها سپرده شده و براساس همان از دولتها و مسئولان مسئولیت می‌خواهند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت ورزش در سلامت، نشاط و شادابی مردم یادآور شد: ورزش علاوه بر ایجاد سلامت، نشاط و شادابی در جامعه به عنوان هویت ملی و غرور ملی نیز دارای جایگاه مهمی است. در بخش سلامت اگر مردم علاقه ای به ورزش ندارند دولت‌ها و حکومت‌ها باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.

جهانگیری همچنین گفت: ورزش از نظر شادابی و نشاط به جامعه جوانی مثل کشور ما کمک می‌کند در کنار شادابی امید آنها نیز به آینده بیشتر شود. وقتی جوانی ایرانی در عرصه بین الملل مقامی کسب می‌کند و پرچم ایران برافراشته و سرود ایران نواخته می‌شود، هر ایرانی احساس غرور می‌کند و به هویت ملی آن کشور اضافه می‌شود. لذا هویت ملی از جمله مسائل مهمی است که با ورزش به اتحاد، انسجام یک ملت نیز منجر می‌شود.

وی در جمع بندی از این بخش از سخنان خود تصریح کرد: ورزش با این ویژگی‌ها یکی از مولفه‌های مهم در سلامت، نشاط و هویت بخشی به جامعه است و می‌تواند ظرفیت‌های فراوان زیادی که در کشور وجود دارد بالفعل کند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگر مجری این برنامه مبنی براینکه برنامه‌های شما در حوزه ورزش همگانی، قهرمانی و حرفه‌ای چیست؟، اضافه کرد: دولت باید در این حوزه منابع مهمی را اختصاص دهد و تلاش کند با اختصاص منابع مورد نیاز ورزش همگانی را در کشور با اهمیت‌تر کند، اگر شرایط به گونه‌ای شود که مردم به سمت ورزش همگانی سوق پیدا کنند علاوه بر نشاط و تندرستی با ایجاد فرهنگسازی هایی که اخیرا در این زمینه صورت گرفته است به سلامت جامعه نیز کمک می‌کند.

جهانگیری افزود: باید در منابع اختصاص یافته ورزش قهرمانی را نیز مورد توجه قرار داد و زمینه این فعالیت را در همه اقشار، سالمندان، معلولان، زنان و مردان فراهم کرد. البته شرایط کشور و زیرساخت‌های موجود بخصوص در زمینه اختصاص اماکن ورزشی برای بانوان با محدودیت‌هایی روبرو بوده است به طوری که باید این منابع دیده شود و به عدالت ورزشی توجه کرد. از این منظر که امکانات ورزشی بین زنان، مردان و نسبت‌های جمعیتی عادلانه تقسیم شود. بخصوص در مناطقی که مناطق محروم هستند می‌توان با مشارکت بخش خصوصی تسهیلاتی را در این حوزه فراهم کرد.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم در این زمینه قدمهای خوبی را برداشته است، گفت: دولت یازدهم برخی از بخشهای ورزشی نیمه تمام را با کمک بخش خصوصی و خیرین تکمیل کرد و امیدواریم با اختصاص منابع و امکانات دیگری زمینه این مباحث فراهم شود.

جهانگیری گفت: تلاش کردیم اقتصاد ایران را از دره بیرون بیاوریم.

ادامه دارد...

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس