کد خبر 720477
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
پلیس فرانسه

در حالی که دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه قرار است یکشنبه برگزار شود، تدابیر امنیتی در اطراف برج ایفل تشدید شده است.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، پلیس فرانسه پس از آن تصمیم گرفت تدابیر امنیتی در اطراف برج ایفل را افزایش دهد که گروهی از فعالان صلح سبز سعی کردند با بالا رفتن از این برج، پارچه نوشته بزرگی را نصب کنند.

در یک حادثه دیگر نیز افسران پلیس یک سرباز سابق را که تحت تاثیر دیدگاه ها و تفکرات افراطی قرار گرفته، در نزدیکی یک پایگاه هوایی ارتش در شمال پاریس بازداشت کرده‌اند. بازداشت این فرد به گفته منابع قضایی در راستای تحقیقات مربوط به فعالیت های تروریستی صورت گرفته است.

پلیس فرانسه تصمیم گرفته است تا نیروهای بیشتری را برای حفاظت از اماکن مهم و حساس در سراسر این کشور مستقر کند. بیش از ۲۳۰ نفر در حملات تروریستی پاریس و سایر شهرهای فرانسه در دو سال و نیم اخیر کشته شده‌اند.

تنها ۳ روز قبل از برگزاری دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در روز ۲۳ آوریل هم یک مامور پلیس در پاریس به ضرب گلوله کشته شد. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

گروهی از فعالان سیاسی صلح سبز روز جمعه در حالی که قصد داشتند یک پارچه نوشته بزرگ را بر روی برج ایفل نصب کنند، بازداشت شدند.

حداقل سه چهارم از ۴۷ میلیون نفر واجد شرایط رای دهی در انتخابات یکشنبه شرکت خواهند کرد. نظرسنحی ها نشانگر پیشتازی امانوئل ماکرون نامزد مستقل و میانه رو است. هر روز حدود ۱۹ هزار نفر از برج ایفل دیدن می کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس