کد خبر 720359
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
ماکرون

تازه ترین نظرسنجی ها نشان می‌دهد که امانوئل ماکرون نامزد مستقل و میانه رو همچنان در آستانه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه بر رقیب خود یعنی مارین لوپن پیشی گرفته است.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، آخرین روز رقابت های انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در حالی سپری شد که نظرسنجی ها حکایت از پیشتازی ماکرون دارد.

انتخابات یکشنبه یکی از مهمترین رای گیری ها در تاریخ این کشور در دهه های اخیر به شمار می رود. دیدگاه های مخالف و متضاد دو نامزد نهایی ریاست جمهوری فرانسه، همه نگاه ها را به خود جلب کرده است. لوپن بارها قول داده است که در صورت پیروزی در انتخابات، مرزها را خواهد بست و فرانسه را از اتحادیه اروپا و منطقه یورو خارج خواهد کرد. در مقابل ماکرون خواستار همکاری نزدیک تر پاریس با اتجادیه اروپا و یک اقتصاد آزاد و باز شده است.

نظرسنجی موسسه آیفوپ که عصر روز گذشته منتشر شد نشان می دهد که ماکرون در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری موفق به کسب بیش از ۶۳ درصد آرا خواهد شد و لوپن تنها ۳۷ درصد آرا را کسب خواهد کرد. این بهترین عملکرد ثبت شده برای ماکرون در نظرسنجی ها از اواسط آوریل به شمار می رود. ۴ نظرسنجی دیگر نیز نشان می دهد که ماکرون ۶۲ درصد و لوپن ۳۸ درصد آرا را در اختیار خواهند داشت.

نظرسنجی ها حاکی است که عملکرد مثبت و خوب ماکرون در آخرین مناظره تلویزیونی تاثیر زیادی بر جلب بیشتر افکارعمومی داشته است. کاهش نگرانی ها نسبت به تحولات سیاسی فرانسه موجب شده است تا ارزش یورو پول واحد اروپایی در برابر دلار آمریکا به بالاترین سطح در ۶ ماه اخیر برسد.

ماکرون وعده داده است تا ۱۰ هزار مامور پلیس بیشتر استخدام کند و ۱۵ هزار نفر به ظرفیت زندان های فرانسه بیفزاید.

شدیدترین دیدگاه های دو طرف در مناظره تلویزیونی اخیر بر سر امنیت ملی فرانسه مطرح شد. مساله حساس در کشوری که بیش از ۲۳۰ نفر از سال ۲۰۱۵ میلادی تاکنون در حملات تروریستی کشته شده اند.

لوپن در سخنانی ضمن انتقاد شدید از سیاست های ماکرون در قبال مقابله با تروریسم، گفت: شما هیچ برنامه ای برای امنیت ندارید ولی در برابر اقداماتی که انجام شده است احساس رضایت می کنید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • معیری IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
    0 0
    کلینتون هم یادمه در صدر نظرسنجی ها بود. خخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس