پشت صحنه ضبط برنامه جهانگیری

معاون اول رئیس جمهور با ابراز تأسف از حادثه معدن گلستان گفت: چون احساس کردم ممکن است با رفتن من به حادثه شائبه پیش آید به محل حادثه نرفتم و از وزرا خواستم موضوع را پیگیری کنند.

به گزارش مشرق، اسحاق جهانگیری با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص حادثه معدن گلستان گفت: من از عمق جانم متأسفم و چون احساس می‌کردم ممکن است با رفتن به محل حادثه شائبه پیش آید به آن‌جا نرفتم و از وزرا خواستم موضوع را پیگیری کنند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به جلسه خود که با وزرای مسئول پیگیری این حادثه داشته اظهار داشت: در آن جلسه وزیر صنعت و معدن، وزیر کار و وزیر کشور به همراه معاونینشان آمدند و چند تصمیم گرفتند.

جهانگیری تصریح کرد: اولین تصمیمی‌ که گرفته شد تشکیل یک گروه حقیقت‌یاب برای کشف علل حادثه بود تا با مقصرین برخورد شود.

وی ادامه داد: وزارت کار مأموریت پیدا کرد تا به خانواده‌های آسیب‌دیده کمک کند و چون شرکت‌های خصوصی کوتاهی کرده‌اند دولت از منابع خود برای حقوق عقب ‌افتاده معدنچیان کمک می کند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه از معادن کشور شناخت دارم خاطر نشان کرد: معادن بر دو نوع رو باز و زیرزمینی است که در معادن زیرزمینی معدن کاران کیلومترها زیر زمین هم کار می‌کنند.

جهانگیری با اشاره به نوع فعالیت معدن‌کاران خاطر نشان کرد: هر روزی که کارگران معدن به محل کارشان می‌روند خانواده‌های آن‌ها دلهره دارند که سالم برگردند و همه خانواده‌ها این وضعیت را دارند.

وی معادن ذغال‌سنگ را جزء خطرناک‌ترین معادن دنیا برشمرد و با اشاره به حوادث مشابه در کشورهای اطراف گفت: معادن ذغال‌سنگ ایران هم از این قاعده مستثنی نسیتند و چون ذخایر معدنی کمتر است و تونل‌های کوچکی دارند کار معدن کاران نیز با دشواری همراه است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۵
    7 2
    اینم مقصرش شهردار تهران هست احتمالا شایدم احمدی نژاد
  • روحانی US ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۵
    1 0
    قالیباف مقصر فاجعۀ معدن یورت بود. علی برکت الله. ^_^

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس