بشار الجعفری نمایه

رییس هیئت سوریه در مذاکرات آستانه از ابتکار روسیه درباره ایجاد مناطق عاری از تنش در سوریه حمایت کرد.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، بشار جعفری -- رییس هیئت سوریه در نشست آستانه -- گفت دولت سوریه حمایت خود را از ابتکار روسیه درباره مسئله مناطق عاری از تنش اعلام می کند و به توافق آتش بس و توقف درگیری ها که 30 دسامبر 2016 حاصل شد، تعهد دارد.

استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نیز پس از مذاکرات آستانه در جمع خبرنگاران گفت این توافق حاصل شده روشن است که باید با فراهم شدن دسترسی کمک های بشردوستانه به مردم سوریه همراه شود. مهمترین مسئله این است که این ابتکار (ابتکار ایجاد چهار منطقه عاری از تنش) که امروز درباره آن توافق شد، یک گام در جهت درست است زیرا به دنبال کاهش ملموس تنش ها علاوه بر آتش بس در این چهار منطقه است. 

وی گفت فکر می کنم امروز در آستانه قادر بودیم شاهد یک گام مهم، امیدوارکننده و مثبت در جهت درست در فرایند تنش زدایی در سوریه باشیم.

همچنین وزارت امور خارجه مصر پنجشنبه شب از امضای توافقنامه ای برای ایجاد مناطق چهارگانه کاهش تنش در سوریه در پایان دور چهارم گفتگوهای آستانه قزاقستان استقبال کرد.

وزارت امور خارجه مصر در بیانیه ای بر حمایت کامل قاهره از تلاشهای فعلی برای تثبیت آتش بس در سراسر خاک سوریه، توقف فوری خشونت و درگیری و بهبود اوضاع انسانی در این کشور تاکید کرد.

وزارت خارجه مصر تاکید کرد قاهره امیدوار است توافقنامه جدید درباره سوربه به از سرگیری فوری گفتگوهای سیاسی درباره سوریه در ژنو با نظارت سازمان ملل متحد منجر شود.

وزارت خارجه مصر در ادامه بر موضع ثابت این کشور در لزوم دستیابی به یک راه حل سیاسی بر اساس نتایج گفتگوهای ژنو و قطعنامه های شورای امنیت که به پایان بحران سوریه، حفظ وحدت و یکپارچگی و استقلال این کشور، نابودی گروههای تروریستی و تحقق خواسته های مردم آن منجر شود، تاکید کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • وحید IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۵
    2 1
    برای ایجاد امنیت در سوریه باید با ترکیه توافق شود؟ معنی این چیه؟ یعنی ناامنی را ترکیه ایجاد میکند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس