سفر وزیر کار و رفاه اجتماعی به سنندج

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در فرودگاه گرگان در گفت‎وگو با خبرنگاران گفت: آذر ماه سال گذشته مسئولان صنعت و معدن بازرسی از معدن زمستان یورت داشتند و ارزیابی مناسب از بازرسان گزارش شده بود.

به گزارش مشرق، علی ربیعی لحظاتی پیش در بدو ورود خود به استان گلستان به عنوان نماینده هیئت دولت برای رسیدگی به وضعیت معدن زغال سنگ زمستان یورت در گفت‎وگو با خبرنگاران ضمن ابراز تاسف از حادثه اتفاق افتاده اظهار داشت: پس از وقوع این حادثه مدیران استانی به منطقه حادثه اعزام شدند و رئیس جمهور دستور دادن که بنده به عنوان نماینده هیئت دولت به منطقه اعزام شوم و به شرایط کنترل داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در صدد این هستیم که وضعیت را بررسی و کنترل کنیم و  نیازمندی‎ها را پیگیری کنیم.

وزیر کار یادآور شد: اطلاعات حاکی از آن است که 26 کارگر معدن و 9 کارگر پیمانکار در این حادثه به دام افتادند.

 ربیعی افزود: خوشبختانه معدن افقی است و در حال حاضر امدادگران ما توانستند 500 متر پایین برود.

وی گفت: امید داریم بتوانند امدادگران ما به عمق یک هزار و 300 متری برسند و در حال حاضر برای امدادرسانی از دو مسیر هوا وارد تونل می‎شود و از مسیر فرعی دیگر با استفاده از دستگاه‎ها حفاری در صدد هستیم که به مسیر تونل برسیم.

وزیر کار در مورد ایمنی این معدن گفت: آذر ماه سال گذشته مسئولان صنعت معدن بازرسی از این معدن داشتند و این معدن جزو معدن‎های کم مسئله مطرح شده بود و ارزیابی مناسب از بازرسان گزارش شد.

ربیعی با بیان اینکه بازرسان کار نیز  نیم ساعت قبل از حادثه در محل حضور داشتند، افزود: علت وقوع حادثه سهل‎انگاری بوده است.

وی افزود: به نظر می‎رسد لکوموتیو تخلیه ذغال‎سنگ در عمق 700 متری متوقف شده است و برای راه‎اندازی آن از روش باطری به باطری و شوک الکتریکی استفاده می‎شود و این مسئله منجر به انفجار شده است.

وزیر کار به حضور نعمت‎زاده وزیر صنعت معدن در این سفر اشاره کرد و یادآور شد:  عده‎ای در حال حاضر برای امدادرسانی مستقر هستند و به منطقه می‎رویم تا نتیجه نهایی به‌دست بیاید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ایرانی اذری IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
    0 0
    دعا کنید لطفا هموطنان......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس