کد خبر 719206
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
جهانگیری

چگونه است که تمامی اقدامات دولت سابق را فاجعه می نامید اما برای کسب رای از مردم به برخی از همان اقدامات مانند سهام عدالت،‌ یارانه نقدی و مسکن مهر دخیل می بندید و خود را طرفدار طبقه محروم جا می زنید؟

به گزارش مشرق، به نظر می رسد اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت یازدهم خود را به یک جهالت عمدی زده و به گونه ای رفتار می کند که گویی از یک کره دیگر به ایران آمده و چیزی از واقعیت ها نمی داند.

برخی از سیاستمدارن در کشور زمانی در یک منصبی قرار می گیرند فقط سیاه و سفید به گذشته و مدیریت خود می نگرند. خود را بهترین و دیگران را بدترین تفسیر می کنند.

تا دستشان از قدرت کوتاه می شود به انواع حلیه ها دست می زنند تا بار دیگر به قدرت بازگردند و به کمک قدرت رسانه های،‌ افکار عمومی را از واقعیات منحرف سازند. اسحاق جهانگیری از این دست سیاسیون است.

اما تفاوت اصلی وی با دیگران این است که دچار یک توهم درونی شده و همه را دشمنان خود می پندارد و با زبان تند، زبان نرم، گریه و تهمت و توهین و مغلطه ای از رفتارها و کنش های متضاد قصد دارد از خود یک شخصیت منحصر به فرد بسازد.

جهانگیری که در نقش ثقیل ضربه گیر روحانی در رقابت های انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری ظاهر شده،‌ نشان داد که علاوه بر ایربگ خوبی بودن،  بازیگر بسیار توانایی نیز هست که کارگردانان سینما می توانند از وی در فیلم های خود استفاده کنند. او در یک هفته اخیر نقشی را بازی می کند که اگر مخاطبانش در این کشور زندگی نمی کردند شاید برای آنها قابل باور بود.

جهانگیری در چند برنامه اخیر خود در صدا و سیما، به سیاه نمایی مطلق از دولت سابق دست زده و همه معضلات و مشکلات ایران را ناشی از مدیریت در همان دوره 8 ساله می دانند. دوره ای که بسیاری از مدیران اصلاحطلب و اعتدالی دستشان از قدرت کوتاه بود و نمی توانستند بر سر سفره انقلاب برای خود حقوق های نجومی دریافت کنند.

جهانگیری در تبلیغات تلویزیونی خود در مقابل دروبین ها اشک ریخت و بیان کرد که چه جفاهایی به آنها در این چند دهه شده و چه کارهای بزرگی کرده اند. در حالی به دفاع از دولت موسوی، هاشمی، خاتمی و روحانی پرداخت که مجموع تمامی این دولت ها روی هم 28 سال می شود.

آقای جهانگیری مهندس درس خوانده در بهترین دانشگاه های ایران! یک حساب سر انگشتی نشان می دهد که پس از انقلاب بیشترین دوره مدیریت ها در این نظام در  دست شما و هم پالگی هایتان بوده است.

اگر الان ناله می کنید که کشور را از دره بدبختی ها و مشکلات بیرون آورده اید و تازه ماشینی که چرخ هایش هم از بین رفته بود به بالای دره رسیده، این وضعیت آیا حاصل همان 8 سالی است که شما در قدرت نبوده اید؟ شما 28 سال کشور را در دست داشتید، چه کارنامه ای از خود بر جای گذاشتید که مردم از شما روی گردان شدند و قدرت را به افرادی دیگر سپردند.

تاکنون این حجم از سیاه نمایی در هیچ دوره ای دیده نشده است. چگونه است که تمامی اقدامات دولت سابق را فاجعه می نامید اما برای کسب رای از مردم به برخی  از همان اقدامات مانند سهام عدالت،‌ یارانه نقدی و مسکن مهر دخیل می بندید و خود را طرفدار طبقه محروم جا می زنید؟ شمایی که همه این اقدامات را مزخرف و گداپروریی می دانید!

به نیکی مشخص است که منظور جهانگیری از ته دره رکود، دره جیب های مدیران پرمدعا و رانتخواری است که دستشان چند  صباحی از بیت المال کوتاه بود و به محضی اینکه به قدرت رسیدند به کمک معاون اول دولت یازدهم، حقوق های نجومی را در فیش هایشان گنجاندند و وقیحانه آن را حق مسلم مدیریت راهگشا و کلان خود دانستند!

مدیرانی که بعد از 4 سال عرضه حل مشکلات کوچک اقتصادی را ندارند اما ادعای آنها زمین و آسمان را بهم دوخته است! مدیرانی که در مقابل اعتراض افکار عمومی به دریافتی های نجومی،‌ ذخیره انقلاب و نظام نامیده شدند و هم به بیت المال جفا کردند و هم به انقلاب و نظام و خون شهدا.

اشک تمساح در مقابل مردم رنج دیده و بیکار و  کم بضاعت دیگر جواب نمی دهد،‌ آنها به خوبی دریافته اند چه کسانی راست می گویند چه کسانی با دروغ قصد دارند تا همچنان برای رانت خواران سفره پهن کنند.

ناراحتی جهانگیری از این است که چند صباحی دستشان از بیت المال کوتاه بوده و شما و دولتتان سنگدل تر از آن هستید که دلتان برای کشور و مردمانش بسوزد.

یک سوال دیگر آقای جهانگیری، شما و رئیس دولت که در این ماه منتهی به انتخابات راه افتاده اید و در گوشه و کنار کشور طرح و پروژه افتتاح می کنید، آیا این کارخانه ها و پروژه ها پس از چند سال در فصل بهار 96 به ناگهان سبز شده اند؟ یا آنکه این ها تماما طرح هایی بودند که در دولت سابق کلنگ زنی شده و پس از سال ها در این دولت به بار نشسته اند.

کاش این دولت صادقانه می گفت که چنددرصد از این طرح ها در دولت قبل پیشرفت داشته و مابقی آن در دولت کنونی تکمیل شده است. هرچند در زمانیکه شبکه های اجتماعی بر امواج رسانه ای سیطره یافته اند، خورشید زیاد پشت ابر نمی ماند و همه به سرعت از حقایق آگاه می شوند.

اگر جهانگیری واقعا قصد داشته باشد صادقانه به سوالات پاسخ دهد جز شرمندگی برایش هیچ نمی ماند. کاش جسارت و جرات آن را داشت تا اعتراف کند که اگر دولت قبل بد بود چرا برادرش در آن سال ها چندین شرکت و هلدینگ افتتاح کرد تا سرمایه اش به میلیاردی شود.

روابط او با حلقه انحرافی به چه صورت بود و چه فعالیت هایی در این دولت دارد که از وی تقدیر می شود! شفاف سازی از نزدیکان بهترین رفتاری است که مسئولان می توانند انجام دهند تا به صداقت آنها شک نشود.

معاون اول دولت در حالی از شفافیت و مبارز از فساد می گوید که بزرگترین فسادهای تاریخ در این دولت در حال رخ دادن است و حتی به جیب معلمان و فرهنگیان نگون بخت نیز رحم نشده است.

آقای جهانگیری اگر مشکلات اقتصادی و معیشتی در این دولت حل شده بود و اگر آمار تورم واقعی بود، کارگران در روز کارگر بر سر ریئس تان فریاد نمی زدند و از اوضاع اسفناک شان شکایتی نداشتند.

پس بهتر است جهانگیری به جای سیاه نمایی از دیگران و مظلوم نمایی از خود و هم قطاری هایش، لحظه ای به برخی جفاهایی که در طول 28 سال مدیریت شما بر کشور و مردمش کرده اعتراف کند و انگاه است که ممکن است بغض واقعی بر چهره اش بنشیند و حتی دق کند! وی در حالیکه محموله کالای قاچاق در خانه دختر یکی از وزیران دولت کشف شده از مبارزه با فساد و کاهش ورود کالای قاچاق می گوید!

وا مصیبتا از کسانی که اینچنین خود را به کوری زده اند. این داستان طلبکاری از نظام و مردم از سوی این دسته از افراد همچنان ادامه خواهد داشت چه در قدرت باشند و چه نباشند،  چرا که گمان می کنند ایران را می بایست دربست به نام آنها سند زد!

منبع: جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    0 4
    سایت مشرق ! به کمیته تخریب بگو فایده نداره . محبوبیت دست خداست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس