کد خبر 719050
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲
بسیج

عده‌ای متصور هستند اثری که محوریت آن را بسیجیان بر عهده دارند حتما باید کاری نظامی باشد، این باور کاملا اشتباه است چون بسیج در تمامی عرصه‌های کشور ما پیشتاز است.

به گزارش مشرق، نشست خبری سریال حوالی ماه با حضور محمدمهدی حسن زاده (مدیر موسسه فرهنگی هنری نبأ)، سجاد شهریاری (کارگردان)،‌صادق شمسایی(تهیه کننده و نویسنده طرح) و مهدی اصغری (فیلمنامه نویس) عصر روز گذشته به میزبانی موسسه فرهنگی هنری نبأ برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حسن زاده با بیان اینکه خداوند بهترین و بزرگترین هنرمند است، گفت: هنر در سرشت تمام ما انسان‌ها به نوعی وجود دارد، چون خالقی که ما را آفریده بزرگترین هنرمند است. با این توضیح باید بگویم هنر قادر است جذابترین و زیباترین زبان نیز در تبلیغ فرامین الهی باشد.

وی افزود: اگر هنر در خدمت بشریت و دین باشد می‌تواند بهترین مسیر را برای جامعه آرمانی فراهم کند اما اگر هنر در خدمت شیطان قرار گیرد، وسیله‌ای برای تباهی خواهد بود. ما تمام تلاش خود را کردیم تا از هنر برای تبلیغ آموزه‌های اسلامی بهره بریم. تاکیدم بر واژه اسلامی به این خاطر است که باور دارم اسلام کاملترین و بهترین دین است که می‌تواند برای بشریت دستاوردهای فراوانی در پی داشته باشد.

حسن زاده در بخشی دیگری از سخنانش تاکید کرد: انقلاب اسلامی به برکت امام(ره) به پیروزی رسید و انشاء الله تا ظهور حضرت مهدی(عج) نیز ادامه خواهد داشت. برای همین نیاز است که هنر مبلغ ارزش‌های انقلاب باشد به ویژه در شرایط فعلی که دشمنان قسم خورده این سرزمین سعی می‌کنند به اشکال مختلف بسیج را در اذهان ارگانی خشن توصیف کنند.

مدیر موسسه فرهنگی هنری نبأ با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیز بارها به روی هنر و اهمیت آن تاکید داشته‌اند، اظهار کرد: رهبر فرزانه انقلاب درباره هنر و جایگاه ارزشی آن بارها سخن رانده‌اند، حتی در دیدار خود با جامعه هنری تاکیدات لازم را هم مبذول کرده‌اند. از نیمه سال ۹۵ این موسسه به فکر افتاد با همکاری جوانان خوش فکر و متعهد کارهای هنری خوبی تولید کند که نمود بارز این خواسته را سال گذشته در اولین دوره جشنواره نبأ شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در جشنواره‌ای که سال گذشته برگزار شد ۱۶۰ اثر به دستمان رسید که از این تعداد ۳۰ اثر انتخاب شدند تا در ۶ رشته اصلی به رقابت بپردازند. حاصل این اتفاق توانست افق دید جدیدی پیش روی ما بگشاید تا بدانیم در دوره‌های بعد و فعالیت‌های آینده‌مان چگونه عمل کنیم.

مدیر موسسه فرهنگی هنری نبأ متذکر شد: با توجه به توضیحات ارائه شده این موسسه در نظر دارد سریالی ۱۴ قسمتی با عنوان حوالی ماه تولید کند. این سریال را سجاد شهریاری کارگردانی خواهد کرد. در ضمن نگارش فیلمنامه این مجموعه را صادق شمسائی بر عهده دارد. همچنین این مجموعه قرار است در هفته بسیج از یکی از شبکه‌های سراسری سیما روی آنتن رود.

حسن‌زاده ادامه داد: در حوزه کارهای نمایشی یکی از شیوه‌هایی که در جذب مخاطب موفق است، زبان طنز است ما نیز سعی کردیم از این خصیصه استفاده کنیم تا هم جذب مخاطب بیشتری داشته باشیم هم اینکه پیاممان بتواند تاثیرگذاری لازم را داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه مخاطب این سریال همه اقشار جامعه هستند، گفت: ما نمی‌خواستیم در این مجموعه تنها یک قشر بخصوص را مخاطب قرار دهیم بلکه دید ما همه جامعه بود چون باور داریم بسیج فرهنگی است که می‌تواند در همه اقشار جامعه وجود داشته باشد.

صادق شمسایی تهیه کننده و نویسنده طرح هدف از ساخت این کار را نشان دادن ابعاد مختلف زندگی یک بسیجی دانست و گفت: چیزی که برای ما یکی از مسائلی که در فیلمنامه اهمیت دارد نشان دادن کارهای تربیتی بر روی نوجوانان و بحث کمک به محرومیت زدایی بسیج است.

وی همچنین زمان پخش هر قسمت را ۴۰ تا ۴۵ دقیقه عنوان کرد و گفت: «موسسه نبأ به ما پیشنهاد کرد فیلمنامه‌ای بنویسم که در آن چهره بسیجی به درستی معرفی شده باشد اما انصافا هیچ گاه دخالتی در اینکه چگونه بنویسم نداشتم و به ما اجازه دادند با فراغ بال فیلمنامه‌ دلخواه‌مان را بنگاریم.»

این تهیه کننده در مورد نام «حوالی ماه» گفت: «این نام فعلاً‌ قطعی نیست و ممکن است بر اساس بازنویسی فیلمنامه تغییر کند.»

سجاد شهریاری کارگردان این اثر نیز با بیان اینکه از بچگی در بسیج حضور داشته است، یکی از دغدغه‌هایش را نشان دادن چهره واقعی بسیج به مردم بوده است تا تصور نادرست مردم اصلاح شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای ساخت ۵ فصل از این سریال گفت: «این سریال طنز نیست، بلکه شیرین است و بازیگران کاملاً بازیگران جدی هستند.»

این کارگردان در مورد نحوه انتخاب بازیگر گفت: «وقتی بپذیریم بسیج یعنی مردم پس استعداد هم در آن وجود دارد. ما قصد داریم بستری را فراهم کنیم که جوانان مستعد آموزش ببینند و بتوانیم پس از این سریال بازیگران توانایی به دنیای تصویر عرضه کنیم.»

شهریاری تصریح کرد: این سریال در شمال شرق تهران جلوی دوربین خواهد رفت اما بخش‌هایی از آن نیز در خارج از تهران تصویربرداری خواهد شد. درباره دلیل پذیرش ساخت این مجموعه نیز باید بیان کنم که من خودم را یک بسیجی می‌دانم پس برای اینکه تصویری درست از بسیجی نشان دهم سعی می‌کنم بهترین عملکرد را داشته باشم.

وی با بیان اینکه هیچ گاه در سابقه کاریش سفارش سازی نکرده، گفت: همیشه سعی کرده‌ام کاری را جلو دوربین برم. وقتی کارگردانی سریال حوالی ماه را قبول کردم مطمئن باشید که به پیام آن نیز باور دارم البته این اولین تجربه کاری من نیست اما امیدوارم در آینده کارهایی دیگری با محوریت بسیج کارگردانی کنم.

این کارگردان ادامه داد: عده‌ای متصور هستند اثری که محوریت آن را بسیجیان بر عهده دارند حتما باید کاری نظامی باشد، این باور کاملا اشتباه است چون بسیج در تمامی عرصه‌های کشور ما پیشتاز است برای مثال در حوزه‌های علمی شاهدیم که جوانان علاقمند بسیجی پیشتازی می‌کنند.

منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس