کد خبر 718984
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
کدخدایی

استاد حقوق بین الملل دانشگاه تهران نوشت: ریاض با «عملیات طوفان قاطعیت» امیدوار بود حوثی ها را ازبین ببرد اما حوثی ها همچنان مناطق وسیعی را در یمن در تصرف خود دارند.

 به گزارش مشرق، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان و استاد حقوق بین الملل دانشگاه تهران در  کانال شخصی خود با اشاره به ادعای عربستان مبنی بر اینکه قادریم ریشه حوثی ها را در چند روز بکنیم، از گذشت بیش از ۲ سال از جنگ یمن و کشته شدن بیش از ۱۰ هزار غیر نظامی و کودک در این جنگ ابراز تاسف کرد.

در این یادداشت آمده است:

«چند روز یعنی همان چند سال!

وزیر دفاع ۳۱ ساله عربستان درباره بحران و جنگ داخلی در یمن گفت: ما قادریم ریشه حوثی ها و صالح را فقط در طول چند روز بکنیم!

محمد بن سلمان با ۳۱ سال سن جوانترین وزیر دفاع جهان است و مداخله نظامی عربستان در یمن ۲۵ ماه مارس ۲۰۱۵ میلادی، در دوران وزارت وی رقم خورد.

ریاض با «عملیات طوفان قاطعیت» امیدوار بود تا با شکست نیروهای وفادار به علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین و حوثی ها دولت عبد ربه منصور هادی را در صنعا بر مسند قدرت نشاند، خواستی که تا به امروز محقق نشده است و حوثی ها و متحدان آنها پایتخت و مناطق وسیعی را در یمن همچنان در تصرف و کنترل خود دارند.

مداخله نظامی عربستان در جنگ داخلی یمن و بمباران مواضع حوثی ها در این کشور بحران زده جان بیش از ۱۰ هزار غیرنظامی و کودک را گرفته و زیرساخت ها را نابود کرده است. »

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هاتف IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    0 0
    عربستان=طوفان خریت.
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
      0 0
      طوفان آخییییییییییی!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس