بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان

هفتمین دوره آموزش داستان‌نویسی آل‌جلال طی روزهای پایانی هفته در تهران برگزار می‌شود و ادب‌جویان این دوره، علاوه بر 4 مدرس دیگر، پای درس‌های مرحوم فیروز زنوزی جلالی نیز می‌نشینند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر مشرق، هفتمین دوره داستان‌نویسی این بنیاد، موسوم به «آل‌جلال» همزمان با برگزاری سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از فردا به مدت دو روز برگزار می‌شود و طی آن، کارگاه‌هایی با موضوعات گوناگون برای ادب‌جویان این دوره برپا خواهد شد.

بر اساس این گزارش، فردا چهارشنبه دو کارگاه در این دوره برپا می‌شود که «تکنیک‌های نوشتن؛ چنان که مشتری می‌پسندد» و «خواندن خلاقه و نتایج کارگاه» را میثم امیری، نویسنده رمان «تی‌لم» برگزار خواهد کرد. روز دوم (پنجشنبه) با کارگاه «داستان + رسانه + مطبوعات» آغاز می‌شود. این کارگاه را احسان رضایی، روزنامه‌نگار و سردبیر سایت نقد داستان برگزار می‌کند. در جلسه پیش از ظهر پنجشنبه، ابراهیم زاهدی مطلق، معاون داستان بنیاد شعر و ادبیات داستانی به معرفی 10 کتاب داستان‌نویسی خلاقانه می‌پردازد و سپس، فیلم آموزش داستان‌نویسی زنده‌یاد فیروز زنوزی جلالی به نمایش در می‌آید. این فیلم، حاصل کلاس 140 دقیقه‌ای مرحوم زنوزی در نخستین دوره داستان‌نویسی آل‌جلال است که آذرماه 1394 در مجتمع آدینه تهران برگزار شده است.

«زندگینامه‌نویسی» و «خواب‌ها و کابوس‌ها؛ الهام و دستکاری در تجربه‌ها» عنوان دو کارگاهی است که ابراهیم زاهدی مطلق برگزارکننده آن‌هاست. همچنین شامگاه چهارشنبه و پنجشنبه، دو فیلم برای ادب‌جویان به نمایش در می‌آید که مهدی قزلی، داستان‌نویس و مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی به بررسی داستانی این دو فیلم می‌نشیند.

هفتمین دوره آموزش داستان‌نویسی آل‌جلال که با حضور حدود 100 نفر از ادب‌جویان پیشین و شاگردان احمد دهقان و داوود غفارزادگان برپا می‌شود، در روز جمعه با عزیمت آنان به مجموعه شهر آفتاب و بازدید از سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران پایان خواهد یافت. رونمایی از مجموعه داستان‌های کلاس استاد غفارزادگان در نمایشگاه با حضور وی و نویسندگان این داستان‌ها در غرفه بنیاد شعر و ادبیات داستانی در نمایشگاه کتاب، آخرین برنامه هفتمین دوره آل‌جلال به شمار می‌آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس