کد خبر 718214
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
ارتش یمن

درگیری بین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و مزدوران رئیس‌جمهور فراری و مستعفی این کشور در جنوب یمن تشدید شد.

 به گزارش مشرق، یک منبع نظامی به المیادین گفت که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، حملات مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی این کشور در دو منطقه الاربعین و الجره در تعز را دفع کردند که در پی این عملیات شماری از مزدوران به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند. همزمان یگان موشکی ارتش یمن، مواضع مزدوران در منطقه عُصیفره در شمال غرب تعز را در هم کوبید.

همچنین محله الدعوه و اطراف پادگان التشریفات در شرق تعز نیز صحنه درگیری‌های مشابهی بود که منجر به کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای دوطرف شد.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ادامه عملیات نظامی خود با هدف متوقف ساختن تجاوز عربستان، یک خودروی نظامی مزدوران را در منطقه الثوبانی در بخش مَوزع تعز منهدم کردند.

در مقابل ائتلاف متجاوز سعودی پادگان خالد بن الولید بین دو بخش المخا و الموزع در تعز را آماج حملات خود قرار داد.

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی همچنین پانزده بار کوه حوران در بخش ساحلی ذباب در جنوب غرب استان تعز را بمباران کردند.

در پی عملیات منحصر به فرد نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه مزدوران منصور هادی در منطقه الصفراء‌ در بخش عسیلان در غرب استان شبوه، شماری از آن‌ها به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

۹ تن از مزدوران منصور هادی در پی درگیری با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در وادی هرب در بخش الخَب و الشعف در استان الجوف به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

شماری از مزدوران منصور هادی نیز در پی حمله ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مواضع آن‌ها در منطقه سّداح در بخش المصّلوب در شمال استان الجوف در شرق این کشور به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

تک‌تیراندازان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دو نظامی سعودی را در منطقه الفریضه در جیزان از پای در آوردند.

همزمان با این تحول، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مرکز تجمع نظامیان سعودی در پایگاه المصفوفه در منطقه الدخان در جیزان را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار دادند.

یگان موشکی و توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ به ادامه حملات عربستان، مراکز تجمع ارتش سعودی در پادگان رجلا، پایگاه‌های الطلعه، الشبکه، المخروق الصغیر، و العش را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای خود قرار دادند.

از سوی دیگر نیروهای یمنی تلاش مزدوران منصور هادی و ائتلاف متجاوز سعودی برای پیشروی به سمت رشته کوه‌های العلیب در مرزهای مشترک بین یمن و عربستان را دفع کردند که در پی این عملیات شماری از آن‌ها به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

وزارت دفاع یمن از سرنگونی یک فروند جنگنده بدون سرنشین ائتلاف متجاوز سعودی در منطقه مرزی میدی خبر داد. این در حالی است که ۶ تن از مزدوران منصور هادی به ضرب گلوله تک‌تیراندازان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در شمال منطقه مرزی میدی در استان حجه در غرب این کشور از پای در آمدند.

یک منبع نظامی گفت که در پی حمله نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مواضع مزدوران در غرب تپه‌های صِفر الحنایا در بخش المتون در شمال استان الجوف در شرق این کشور،  شماری از آن‌ها کشته و یا زخمی شدند.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین ۹۴ حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که در پی این تجاوز، هزاران شهروند بیگناه یمنی جان خود را از دست داده و میلیون‌ها تن نیز آواره شدند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس