کد خبر 718160
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
کارگر

روز کارگر که باید لحظاتی برای جشن و شادی این قشر زحمتکش باشد، تبدیل به شعار عزا عزا شده چرا که سیاست‌های نادرست اقتصادی و عدم اجرای اقتصاد مقاومتی مانع از رونق کسب و کار شده است.

به گزارش مشرق، هر ساله روز جهانی کارگر، در تکریم مقام و منزلت کارگران جشنی برپا می‌شد که تمام کارگران و مسئولان کشور در این روز برای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی این قشر زحمت‌کش جامعه برنامه‌ریزی ویژه‌ای می‌کردند، اما این رویداد رنگ و بوی دیگری پیدا کرده و خبری از جشن و شادی و سرور نیست و به قدری این مشکلات افزایش پیدا کرده که روزانه شاهد نه تنها تداوم بیکاری جوانان و مخصوصاً فارغ‌التحصیلان هستیم که شاغلان در کارگاه‌های کشور و بنگا‌ه‌های اقتصادی در حال بیکار شدن هستند.

اتفاقی که در چند سال گذشته شدت گرفته و در دولت یازدهم به مرحله‌ای از بحران رسیده چرا که عدم وجود برنامه‌ریزی و سیاست‌های دست در مسیر اشتغال کشور منجر به خاموشی بیش از 60 درصدی بنگاه‌های کشور شده است.

امسال روز کارگر برای کارگران کشور شیرین و همراه با خاطرات خوش نیست و این موضوع بارها و بارها در رسانه‌ها مطرح شده بود که کارگران کشور شرمنده خانواده خود هستند. اما رئیس جمهور و اعضای کابینه‌اش چندان میلی به شنیدن این انتقادات نداشتند.

تا اینکه صبح امروز در اتفاقی نادر کارگران کشور با حضور در مرقد امام خمینی، حین سخنرانی حسن روحانی رئیس جمهور شعارهایی سر دادند که واقعیت‌های بازار کار را نشان می‌داد و نوعی عزاداری را به جای جشن و سرور در روز کارگر به نمایش گذاشتند.

افزون بر مشکل رکود اقتصادی، فرصتهای شغلی داخلی با واردات بی رویه و قاچاق کالا از بین می‌رود.

امروز کارگران که با حداقل حقوق 900 هزار تومانی باید جواب خانوار 4 نفره خود را بدهند، با حضور در محل سخنرانی رئیس جمهور انتقاد تند خود را به وضعیت نامناسب بازار کشور مطرح کردند.

روز کارگر نه تنها برای کارگران ایرانی شیرین نبود، بلکه بخشی از کارمندان، فرهنگیان و اقشار مختلف مردم از وضعیت موجود خسته و نسبت به آینده خود نگران هستند.

کارگران کشور انتظار داشتند که مسئولان کشور با توجه به شرایط فعلی بنگاه‌های داخلی را به برخی مناسبات بین‌المللی از جمله برجام ترجیح می‌دادند و طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار می‌دادند، تا اکنون شاهد شعار عزای جامعه کارگری و کارفرمایی نبودیم.

براساس گزارشات مرکز آمار ایران هر ساله منتشر می‌شود، نرخ بیکاری از ابتدای شروع به کار دولت یازدهم از 10.4 درصد به 12.2 درصد رسیده است و در سال گذشته بیش از 500 هزار کارگر بیکار و نزدیک به 2 میلیون نفر از اعضای خانوار آنان با مشکلات جدی معیشتی مواجه شدند.

این گزارش‌ها نشان می‌دهد که بیش از 3 میلیون نفر در کشور بیکار هستند که با احتساب خانوار آنها حدود 12 میلیون نفر درگیر مساله اشتغال و نبود امنیت شغلی هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • میلاد IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    40 22
    روحانی گند زده به این مملکت رای ما رئیسی است
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
      23 14
      فقط رییسی.
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    12 10
    جوک نگو مومن
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    34 4
    روحانی تو را به خدا برو...
  • آقا احسان IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    39 11
    همشون سر و ته یه کرباسن به نظر من یه مدیر درجه سه چینی بیارن کشورو بدن دستش شک ندارم بعد از یه سال کلا بیکاری رو ریشه کن میکنه
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    0 0
    دامنه انتخاب را بیشتر. می کردند
  • یکی از بدبختا IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    0 0
    اره والا
  • عليرضا IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    2 1
    واقعا روحاني لياقت مديريت كشور را نداشت وندارد امروز دم از حق وحقوق كارگر زد يكي نيست به اين آقا بگويد هوار ميزني به وضع كارگران وحقوق بگيران خواهيم رسيد آخه فلان ................... در عرض اين 4 سال خواب بودي ؟؟؟ چرا درست وحسابي افزايش حقوق ندادي امسال هم قرار است 10 يا 12 درصد افزايش پيداكند به به چه دولت با عرضه اي!!!!!!!!
  • زارعی IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    0 0
    مردم خودشان باید دست بکار شوند رییس جمهور هر کسی باشد یه نفره همه باید دست در دست هم دهیم و ایران اباد کنیم
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    2 1
    روحانی بای بای...
  • ناسناس IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    2 0
    با حقوق 850 هزارتومن مثلا 20درصد هم اضافه کنند چقدر میشه درماه 170 تومن وکسیکه 6یا 7میلیون میگیره 12درصدش اندازه 2برابرکل حقوق 850 هزارتومنی میشه فکر میکنند برای حداقل بگیران شق القمر میکنند رای جامعه کارگری و بازنشستگان کل کشور اقای رئیسی
  • 108 IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    1 0
    سلام مشرق، حیف این شیخ با طناب اصلاح طالبان به چاه رفتن این روزها را هم دارد. کمی شبیه به دوره آقای هاشمی خدا بیامرز شده، انگار قزوین و اسلام شهر و مشهد دهه 70 و اینها هم که خوردکن هستند. چقدر بد سلیقه و عصبی. جای هزار سپاس و شکر که شخص آقای روحانی چیزی نگفت. فقط آقای روحانی چقدر زود تمام شدی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس