کد خبر 717327
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸
ترامپ

با وجود کاهش تعداد مهاجران غیرقانونی که از سمت جنوب وارد آمریکا می‌شوند، رئیس‌جمهور این کشور بار دیگر بر لزوم ساخت دیوار در مرز مکزیک تاکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری تله سور، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز جمعه در کنفرانس سالانه انجمن ملی سلاح در آمریکا موسوم به "اِن آر اِی" اعلام کرد: آمریکا برای جلوگیری از قاچاق انسان، مواد مخدر و افراد بد به ساخت دیوار نیاز دارد.

وی با اشاره به کاهش 73 درصدی بازداشت مهاجران غیرقانونی به آمریکا از آغاز دوران ریاست جمهوری اش اعلام کرد: ما دیوار را خواهیم ساخت، مهم نیست این میزان چقدر کاهش یا افزایش پیدا کند. شک نکنید.

وی افزود: سعی دارند از این میزان علیه ما استفاده کنند. ما تاکنون اقدامات باور نکردنی در مرز انجام داده ایم که سعی دارند از آنها علیه ما استفاده کنند.

به گفته ترامپ، احتمالا در تمام مرز مانع فیزیکی وجود نخواهد داشت زیرا موانعی مانند "رودخانه های بزرگ" وجود دارند.

رئیس جمهور آمریکا که اغلب فعالیت های جنایی را با حضور مهاجران غیرقانونی مرتبط می دانند، اگرچه آمار این مطلب را تائید نمی کند، در ادامه گفت: دنیا دارد پیام ما را می فهمد، می دانند که مرزهای ما برای مهاجران غیرقانونی باز نیست.

بر اساس آمار اداره گمرگ و حفاظت مرزی آمریکا، در سه ماه اول سال 2017، میزان دستگیری مهاجران غیرقانونی در مرز مکزیک برای اولین بار در 17 سال گذشته کاهش یافته است.

میزان بازداشت ها که از سال 2000 افزایش یافته بود، امسال از ماه ژانویه تا فوریه 40 درصد و مجددا از ماه فوریه تا ماه مارس 35 درصد و در مجموع در مقایسه با همین دوره در سال گذشته 25 درصد کاهش یافته است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس