کد خبر 716906
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲
خوش خبر

سرپرست تیم ملی والیبال ایران گفت: من در دوران ولاسکو از او بی‌احترامی ندیدم، اما به نظرم تعصب زیادی نسبت به کادر و شاگردانش داشت.

به گزارش مشرق، امیر خوش‌خبر درمورد شرایط تمرین تیم ملی والیبال ایران اظهار داشت: خدا را شکر تمام شرایط برای برگزاری اردوها خوب است. بازیکنان انگیزه زیادی دارند و با انرژی زیر نظر کولاکوویج تمرین می‌کنند. مربی جدید تیم ملی هم به ایران آمده و کارش را آغاز کرده است. امیدوارم او هم خیلی زود بتواند با بازیکنان هماهنگ شود.

وی درخصوص اظهاراتی که این روزها برخی مربیان ایرانی درخصوص خولیو ولاسکو، سرمربی اسبق تیم ملی والیبال ایران می‌کنند، خاطرنشان کرد: به نظر من برگشت به عقب آن هم در شرایط کنونی اصلاً درست نیست. بر هیچکس پوشیده نیست که ولاسکو مربی بسیار بزرگی است و تاثیرات مثبت بسیار زیادی در والیبال ایران داشت. او روند والیبال ما را تغییر داد، دید محدود ما را باز کرد و افق دید ما را بلندتر کرد.

سرپرست تیم ملی والیبال ایران ادامه داد: به نظر من بهتر است بجای اینکه روی برخی نقاط کوچک و بی‌اهمیت ولاسکو توجه کنیم ببینیم که او چه چیزهایی به والیبال ایران داده و چه چیزهایی گرفته است؛ قطعاً اگر با یک ترازو آنها را قرار دهیم متوجه می شویم که تاثیرات مثبت ولاسکو بسیار سنگین‌تر است. به هر حال حضور ولاسکو در ایران روی ذهنیت و روش ما تاثیر گذاشت.

خوش‌خبر افزود: شاید برای خیلی‌ها باورش کمی سخت باشد، اما واقعیت این است که حضور ولاسکو در ایران روی باشگاه‌های ما هم تاثیر داشت. مربیانی که حتی از کنار تمرینات ولاسکو رد شده بودند از او کپی کردند و در باشگاه‌ها تمریناتش را به اجرا در آوردند. به نظر من بهتر است بیشتر روی این موضوعات تمرکز کنیم، چراکه توجه به سایر موارد چندان قشنگ نیست.

وی با بیان اینکه اظهارنظرهای اخیر را تایید نمی‌کنم، گفت: ولاسکو در والیبال ما کارهای بزرگی کرد، اما به هر حال او شیوه مدیریتی خاص خودش را دارد. ولاسکو ابتدا حاکمیت خود را به مجموعه‌اش دیکته می‌کند و سپس به کارش ادامه می‌دهد. نمی‌توان به این موضوع ایراد گرفت، چراکه این روش مدیریتی او است و سال‌ها با این روش به نتیجه رسیده است.

سرپرست تیم ملی والیبال ایران اظهار داشت: من خودم هم از رفتارهای ولاسکو نکات زیادی یاد گرفتم. او همیشه کوچکترین کارهای اشتباه مرا بسیار بزرگ می‌کرد و انجام کارهای درست و خوب را هم وظیفه‌ام می‌دانست. این رفتار ولاسکو موجب شد تا رفته رفته من هم با دقت بیشتری وظایفم را انجام دهم، چراکه دائم فکر می کردم باید از کارم او گزارش بدهم و پاسخگو باشم. ولاسکو خیلی سخت‌گیر بود و امکان دارد این رفتارها به مذاق برخی‌ها خوش نیاید. من از ولاسکو بی‌احترامی ندیدم، بلکه او تعصب زیادی روی کادر و بازیکنان تیمش داشت.

خوش‌خبر درمورد تضمین حضور تیم ملی والیبال ایران در 7 سال آینده لیگ جهانی گفت: با این قانونی که وضع شد بار روانی و استرس از روی دوش بازیکنان و کادر فنی برداشته شد. حالا ما راحت‌تر می توانیم برابر تیم های بزرگ بازی کنیم، چراکه هیچ چیزی برای از دست دادن نداریم. باید از این فرصت به نحو احسن استفاده و رفته رفته جوانان را هم به ترکیب تیم ملی اضافه کرد تا در آینده شاهد اثرات مثبت این تصمیم باشیم.

وی درخصوص اینکه گفته می‌شود پیمان اکبری نقش پررنگی در انتخاب ملی‌پوشان داشت، تصریح کرد: کولاکوویچ شیوه کاری خودش را دارد. او ابتدا فهرستی از بازیکنان مدنظرش را نوشت و با بقیه از جمله اکبری و سیچلو و... مشورت کرد. در روز اول کاری‌اش با بازیکنان هم خطاب به آنها گفت که تک تک شما منتخب خود من هستید و من شما را انتخاب کرده‌ام، حالا هم می‌خواهم ثابت کنم که انتخابم درست بوده است.

سرپرست تیم ملی والیبال ایران با بیان اینکه کولاکوویچ اصلاً خودرای نیست و بسیار مشاوره می‌گیرد، افزود: اگر یک مربی، بازیکنی را به سرمربی تیم ملی پیشنهاد می‌کرد کولاکوویچ جواب می‌داد که اگر من بازی‌هایش را ندیده ام فیلم بازی هایش را برایم ارسال کنید تا یک بار دیگر شرایط او را بررسی کنم. اگر همین حالا دلایل دعوت یا عدم دعوت یک بازیکن را از کولاکوویچ بپرسید قطعاً جواب‌های قانع کننده‌ای دارد و می‌توان برای تک تک بازیکنان توضیح بدهد.

خوش‌خبر درمورد اینکه بازیکنان جوانی مانند سلیم چپرلی و بازیکنان با تجربه‌ای مانند نظری افشار به اردو دعوت شده‌اند، گفت: کولاکوویچ بازی‌های پیکان را دید و از همان ابتدا نظر مثبتی به چپرلیِ جوان داشت. آمار و ارقام مربوط به او را هم از نوید مشجری، آنالیزور تیم ملی گرفت و در نهایت هم او را انتخاب کرد.

وی ادامه داد: در مورد نظری افشار هم به یاد دارم که کولاکوویج می‌گفت این بازیکن هرچند که گفته می‌شود مصدومیت کهنه‌ای دارد و سنش بالا است، بسیار جنگنده بازی می‌کند و به همین دلیل اصرار داشت که در جمع ملی‌پوشان باشد. کولاکوویچ دوست دارد تیم ملی تلفیقی از جوانان و باتجربه‌ها باشد تا در سال اول حضورش در تیم ملی بتواند راه سخت پیش‌رو را طی کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس