فرمانده لشكر 23 تكاور ولايت نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: در صورت صلاحديد مسوولان نظام، اين لشكر آماده ارايه آموزش تكاوري به ارتش‌هاي كشورهاي دوست و همسايه است.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، امير 'سيدكمال پيمبري' روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دفاعي ايرنا، لشكر 23 تكاور را برخوردار از تجارب ارزشمند در زمينه عمليات تكاوري و رزمي خواند و اظهارداشت: درخواست‌هايي در اين زمينه ارايه شده كه در ستاد ارتش جمهوري اسلامي ايران در حال بررسي است و پس از تصويب در اين زمينه اقدام لازم انجام مي شود.

** آمادگي رزمي بالا براي حفظ و حراست از مرزها
فرمانده لشكر 23 تكاور ولايت نيروي زميني ارتش با يادآوري ماموريت اين لشكر در برقراري نظم و امنيت در مرزهاي كشور همچنين گفت: اين لشكر از آمادگي رزمي بالايي در حفظ و حراست از مرزهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران برخوردار است.
امير سرتيپ پيمبري افزود: لشكر 23 تكاور ولايت نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران همانند ساير يگان هاي نيروي زميني از بدو پيروزي انقلاب اسلامي در برقراري نظم و امنيت در استان‌هاي مرزي نقش بسيار موثري را ايفا كرده است و مي‌كند.
وي يادآور شد: اين لشكر پس از تهاجم نظاميان رژيم بعثي عراق با تلاش و ايثارگري‌ بي‌شائبه در جهت حفظ استقلال و تماميت ارضي ميهن اسلامي در عمليات مختلفي از جمله شكستن حصر آبادان، فتح‌المبين، بيت‌المقدس و ساير عمليات‌هاي دفاع مقدس حضور فعال و موثر داشت.
فرمانده لشكر 23 تكاور ولايت نيروي زميني ارتش، جايگاه اين لشكر در بين لشكرهاي نيروي زميني از نوع عمليات و كاربردهاي آن در مناطق مختلف ميهن اسلامي را جايگاه ويژه و خاص دانست.
امير سرتيپ پيمبري گفت: اين لشكر با توجه به ورزيدگي و آمادگي رزمي نيروها و دوره‌هاي خاصي كه پرسنل آن طي كرده‌اند، مي‌تواند در تمامي شرايط جغرافيايي ميهن اسلامي به عنوان يك لشكر تكاور و ويژه انجام وظيفه كند و در كوتاه‌ترين زمان ممكن در نقطه‌اي كه تعيين مي‌شود حضور يافته و عمليات خود را انجام دهد.
وي تصريح كرد:‌ اين ويژگي‌ها در هشت سال دفاع مقدس و در مناطق مختلف عملياتي به اثبات رسيد و اين لشكر توانست در تمامي ماموريت‌ها، سربلند و با افتخار انجام وظيفه كند و ماموريت‌هاي محوله را به خوبي انجام دهد.
وي يادآور شد: تيپ 65 نوهد (نيروي ويژه هوابرد ارتش) بخشي از لشكر 23 تكاور بود كه در سال 1371 جدا شد و به عنوان يك تيپ مستقل كار مي‌كند و بخش چتربازي لشكر 23 تكاور نيز به تيپ نوهد منتقل شده است.

** ويژگي‌هاي عملياتي لشكر 23 تكاور ولايت
فرمانده لشكر 23 تكاور ولايت نيروي زميني ارتش همچنين اظهارداشت:‌ عمليات اين لشكر 23 بر روي عمليات تكاوري بزرگ، به موقع و سريع و در مناطقي كه براي اين لشكر تعيين مي‌شود تمركز دارد.
امير سرتيپ پيمبري افزود: اين لشكر با توجه به ابزار و ادوات سبك و قابل حمل مي‌تواند در كوتاه‌ترين و سريع‌ترين زمان ممكن، در مناطق عملياتي حضور يابد.
وي خاطرنشان كرد: باتوجه به دوره‌هايي كه كاركنان پايور (رسمي) و وظيفه لشكر 23 تكاور نيروي زميني ارتش طي مي‌ كنند، در دوره حضورشان در اين لشكر مي‌توانند خيلي سريع از سلاح‌ها و مهارت‌هاي خود در جهت مقابله با تهديدات بهره ببرند.
وي درباره ماموريت كنوني اين لشكر نيز گفت: بر اساس وظيفه اي كه براي لشكر 23 تكاور مشخص شده است از توانايي‌هاي اين لشكر هم‌اكنون در راستاي مقابله با تهديدات مرزي استفاده مي‌شود و هم اينك نيز در شرايط بسيار آماده و خوبي بسر مي‌برد.
فرمانده لشكر 23 تكاور نيروي زميني ارتش اظهارداشت: با توجه به آموزش‌هاي سالانه پرسنل اين لشكر، نيروهاي آن از شرايط خوبي برخوردار هستند كه اين آمادگي در رزمايش‌ها به اثبات رسيده است و روز به روز نيز در جهت ارتقاي اين آمادگي رزمي تلاش مي‌شود.
وي به رشادت هاي نيروهاي لشكر 23 تكاور ولايت در دفاع مقدس تاكيد كرد و گفت: اين لشكر شهداي گرانقدري را تقديم اسلام، نظام اسلامي و انقلاب اسلامي كرده است كه شاخص ترين آنها امير سرلشكر 'حسن آبشناسان' فرمانده سابق اين لشكر بود كه اين شهيد بزرگوار در خط مقدم به درجه رفيع شهادت رسيد.
امير سرتيپ پيمبري تصريح كرد: اين موضوع جزو امتيازات و افتخارات لشكر 23 تكاور نيروي زميني و ارتش جمهوري اسلامي ايران است و به خود مي‌بالد كه فرمانده خود را در خط مقدم جبهه به عنوان يك شهيد تقديم كرده است.
وي يادآور شد: لشكر 23 تكاور علاوه بر اين در طول دفاع مقدس يك هزار و 767 شهيد تقديم نظام اسلامي كرد كه تك تك اين شهيدان با تلاش و رشادت هاي خود، در مناطق صعب‌العبور و بسيار سخت جغرافيايي توانستند اقتدار و سربلندي نظام اسلامي را به اثبات برسانند و از تماميت مرزي كشورمان دفاع كنند.

* تحركات دشمنان را در منطقه رصد مي‌كنيم
فرمانده لشكر 23 تكاور نيروي زميني ارتش در ادامه با تاكيد بر اين كه تمامي تحركات دشمنان را در منطقه رصد مي‌كنيم، گفت: اين لشكر برنامه‌هايي كه دشمنان ما در منطقه اجرا مي‌كنند و سطح حضور، آموزش‌ها و تجهيزات آنها را در منطقه رصد مي‌كند و در مقابل، آموزش‌ها و برنامه‌هاي آمادگي رزمي خود را تعريف مي‌كند.
امير سرتيپ پيمبري تصريح كرد: بدين ترتيب، هم لحظه به لحظه دشمن را رصد مي‌كنيم و هم در مقابله با تهديدهاي دشمن آموزش‌هاي خوبي به نيروها ارايه مي‌كنيم تا به محض ابلاغ ماموريت، نيروها و يگان‌هاي ما بتوانند وارد صحنه عمليات شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس