کد خبر 716318
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲
تیراندازی در آمریکا

در هفتاد و چهار مورد تیراندازی گزارش شده در بیست و چهار ساعت گذشته در ایالت های مختلف آمریکا دست کم چهارده نفر کشته و سی و پنج نفر زخمی شدند.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز ثبت آمار خشونت های تسلیحاتی در آمریکا، در یکی از موارد گزارش شده در ایالت تنسی، بر اثر تیراندازی در یک مسافرخانه در ممفیس، دو نفر زخمی شدند. دو نفر نیز در همین رابطه بازداشت شده اند.

در حادثه دیگری در ایالت فلوریدا، بر اثر تیراندازی از داخل خودرو در جنوب غربی منطقه  "میامی - دید "  چهار نفر زخمی شدند. پلیس می گوید قربانیان در مقابل یک خانه نشسته بودند که یک خودروی مشکی رنگ از منطقه عبور کرده و اقدام به تیراندازی می کند.

در حادثه تیراندازی دیگری در کارولینای جنوبی در یکی از فروشگاههای والمارت در منطقه کلمبیا، دو نفر زخمی شدند. مظنون این تیراندازی در تعقیب و گریز پلیس مصدوم و به بیمارستان منتقل شد.

در تیراندازی دیگری در ایالت میسوری، جسد سه نفر در منطقه سنت لوئیس پیدا شد. پلیس هنوز جزئیات این قتل را ارائه نکرده است اما در جستجوی خودرویی است که ظاهرا از نمادهای پلیس این شهر استفاده کرده است. تیراندازی در منطقه سنت لوئیس نسبت به سال پیش پانزده درصد افزایش یافته است.

سازمان پزشکی قانونی این شهر اعلام کرده است هفتاد و شش نفر در سال دو هزار و شانزده در این منطقه به قتل رسیده اند. سی و دو مورد از تیراندازی های بیست و چهار ساعت گذشته در ایالت های مختلف آمریکا قربانی (کشته یا زخمی) در پی نداشته است.

با وجود تهدیدات ناشی از سهولت امکام خرید و حمل سلاح های گرم در آمریکا و مخالفت شهروندان با این قانون، رؤسای جمهور آمریکا تاکنون به دلیل نگرانی از واکنش صاحبان کارخانه های اسلحه سازی، از امضای قوانینی برای محدود کردن امکان خرید و فروش سلاح خودداری کرده اند.

از آنجا که گزارش ها درباره آمار تیراندازی ها در ایالت های آمریکا مرتبا به روز می شود، صد و سی و دو مورد تیراندازی در بیست و چهار ساعت منتهی به چهارشنبه در ایالت های مختلف آمریکا به ثبت رسیده است که در نتیجه آن سی و سه نفر کشته و شصت و پنج نفر زخمی شدند. چهل و پنج مورد از تیراندازی های ثبت شده در این مدت نیز قربانی در پی نداشته است.

بر این اساس در دویست و شش مورد تیراندازی گزارش شده در چهل و هشت ساعت گذشته دست کم چهل و هفت نفر کشته و صد نفر زخمی شده اند.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس