کاندیدای پوششی اعتماد

جهانگیری در مصاحبه جدید خود به شدت پوششی بودن کاندیداتوری‌اش را کتمان می‌کند که ماهیت حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری را با چالش جدی روبرو می‌کند.

سرویس سیاست مشرق - در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم سه نوع کاندیدا حضور دارند. کاندیداهای اصلی، کاندیداهای فرعی که تا قبل از مناظرات تلویزیونی کمتر اقبالی برای رسیدن به میز ریاست دارند و کاندیدای انصرافی و پوششی که اسحاق جهانگیری تا به امروز از طرف جریان اصلاحات به عنوان نامزد انتخاباتی نوع سوم شناخته شده است.

اما به نظر می‌رسد که اسحاق جهانگیری در سردرگمی خاصی به سر می‌برد. پیش از این اصلاح‌طلبان مسعود پزشکیان و علی مطهری نائب‌رئیسان اول و دوم مجلس شورای اسلامی را به عنوان کاندیدای ضربه‌گیر روحانی معرفی کردند اما این دو به شدت این موضوع را تکذیب کردند تا جایی که مسعود پزشکیان در این‌باره با واکنش شدیدی بیان داشت که «‌تا حالا کسی جرأت نکرده به من بگوید و می‌دانند که خصلتاً چنین آدمی نیستم.»[1]

پزشکیان و مطهری اجازه ندادند آبروی و حیثیت سیاسی‌شان در گرو حسن روحانی قرار بگیرد اما اسحاق‌جهانگیری وارد چنین بازی شد درحالی که با توجه به وضعیت نه چندان مناسب دولت در نزد افکارعمومی به نظر می‌رسد آقای معاون اول نیز نمی‌داند با خودش چند چند است.

جهانگیری در ابتدا وقتی در محل ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌جمهوری دوازدهم حضور یافت و در انتخابات ثبت نام کرد بیان داشت که مکمل روحانی در رقابت انتخاباتی است.[2]اما همین موضوع سبب شد که بسیاری به این نوع حضور که به صورت تیمی بود انتقاد کردند و بیان شد که در انتخابات ریاست جمهوری 5 کاندیدا حضور دارند نه شش کاندیدا چراکه جهانگیری ماهیت رقابتی انتخابات را زیر سئوال می‌برد.

این افراد مطرح می‌کنند که یعنی چه که مردم پای تلویزیون  بنشینند و مناظره کاندیدا ی بدلی را ببینند؟

جواد لاریجانی، عضو نظارت بر صداوسیما بیان کرد:‌«پوششی‌ها نباید در مناظرات صداوسیما حضور یابند چرا که اصلاً کاندیدا نیستند.»[3]

بعد این ماجرا اسحاق‌جهانگیری در جمع خبرنگاران که پرسش بسیاری از آنان درباره پوششی و ضربه‌گیر بودن رقابت اوست، بیان کرد:‌ «تا حالا در زندگی‌ام انصراف نداده‌ام و از رقابت‌های ریاست جمهوری هم انصراف نمی‌دهم، خودم می‌خواهم رییس‌جمهور شوم.من سخنگوی رییس‌جمهور نیستم، اگر سوالی دارید از خودشان بپرسید، ما رقیب هستیم؛ با همه رقبا رفیق هستم و با آقای روحانی رفیق‌تر.»[4]

سخنان تازه جهانگیری به طور کلی متناقض سخنان قبلی وی در هنگام ثبت نام است نشان از نوعی این در و آن در زدن معاون اول روحانی و سردرگمی وی برای رقابت یا عدم رقابت با حسن روحانی است. به نظر می‌رسد که هر چقدر که رقابت‌های انتخاباتی به اوج خود بیشتر نزدیک می‌شود، حضور کاندیدای پوششی روحانی نیز با ابهام بیشتری که بیشتر به دلیل سردرگمی خود جهانگیری است بیشتر می‌شود. جهانگیری در این مصاحبه به شدت پوششی بودن کاندیداتوری‌اش را کتمان می‌کند که ماهیت حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری را با چالش جدی روبرو می‌کند. جهانگیری از هر دو طرف در این زمینه تحت فشار است و به چالش درونی نیز گرفتار است.


[1] http://www.ghatreh.com/news/nn36887910

[2] http://www.mashreghnews.ir/news/710953

[3] http://www.mashreghnews.ir/news/714929

[4] http://fa.alalam.ir/news/1959063

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    5 1
    روحانی = 0 جهانگیری = 100 0 * 100 = 0 این یعنی مکمل برای فرد مرده فایده ای نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس