دیوان محاسبات

بر اساس بخش دیگری از گزارش دیوان محاسبات، سهم ۷۹ میلیون یورویی صندوق توسعه ملی از خالص صادرات گازطبیعی در سال ۹۴ هم پرداخت نشده است.

سرویس اقتصاد مشرق - دیوان محاسبات از تخلف بانک مرکزی در برداشت از منابع صندوق توسعه ملی خبر داد.

بر اساس گزارش دیوان محاسبات از جزئیات تفریغ بودجه سال۹۴، بانک مرکزی در سال ۹۴ مبلغ ۶۳.۱ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی را به بهانه اقساط وام ۸۰۰ میلیون دلاری دریافتی توسط شرکت ملی نفت ایران از بانک مذکور تحت عنوان «افزایش توان تولید» قبل از تسهیم منابع بین ذینفعان و از سرجمع منابع وصولی نفت خام و میعانات گازی برداشت کرده است.

این در حالی است که به گفته دیوان محاسبات، مطابق قوانین مربوطه، بازپرداخت تسهیلات بایستی از محل منابع داخلی شرکت ملی نفت ایران انجام شود. بنابراین این اقدام بانک مرکزی بر اساس گزارش دیوان محاسبات، خلاف قوانین و مقررات موجود بوده است.

* عدم واریز سهم صندوق از صادرات گاز

بر اساس بخش دیگری از گزارش دیوان محاسبات،  سهم ۷۹ میلیون یورویی صندوق توسعه ملی از خالص صادرات گازطبیعی در سال ۹۴ هم پرداخت نشده است.

بانک مرکزی موظف بوده که ۲۰ درصد ارزش صادرات گاز طبیعی پس از کسر ارزش گاز طبیعی وارداتی را به حساب صندوق توسعه ملی واریز کند، اما به دلیل عدم واریز وجوه مذکور توسط شرکت ملی گاز ایران به حساب بانک مرکزی، بیش از ۷۹ میلیون یورو به حساب صندوق توسعه ملی واریز نشده که خلاف قوانین است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس