کد خبر 71505
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۷

مهدی نصیری مدیر مسئول فصلنامه عقیدتی ـ معرفتی سمات برای برگزاری جلسه دوم مناظره در موضوع نسبت عرفان و تصوف با اسلام و اهل بیت علیهم السلام با محسن غرویان از اساتید فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم اعلام آمادگی کرد.

به گزارش مشرق، در تماسی که تهیه کننده برنامه مجله فرهنگی زاویه با مهدی نصیری داشته است، وی برای ادامه مناظره هفته گذشته با حجت الاسلام و المسلمین محسن غرویان در چهارشنبه شب همین هفته اعلام آمادگی کرده است.
مناظره نصیری ـ غرویان در برنامه زاویه هفته گذشته شبکه چهارم سیما بازتاب گسترده ای در بین علاقه مندان به مباحث فلسفی و عرفانی و نیز سایتهای خبری داشته است.
متن کامل بخش اول این مناظره را می توانید در بخش کرسی آزاد اندیشی مشرق بخوانید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • روح الله ق ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
    0 0
    آقای نصیری محترم اند اما به جای مناظره باید بروند اصطلاحات فلسفی و عرفانی را درست و کامل بفهمند . استاد عرفان حضرت امام (ره) که امام در کتاب هایشان هرکجا اسم ایشان را می آورند می فرمایند "روحی فداه" . آیت الله شاه آبادی . ایشان مولوی و حافظ و ابن عربی را شیعه می دانستند و می فرمودند : آن هایی که کلمات این بزرگان را حمل بر فساد کردند، نفهمیدند. تعبیرشان این بود که لغت عربی را عرب باید معنا کند، لغت فرانسوی را باید فرانسوی دان معنا کند و انگلیسی را انگلیسی دان . زبان خاص عرفان را هم عارف باید معنا کند اگر غیر عارف معنا کند فساد می شود. این عزیزان معنای لغاتی مانند صورت و ماده و عینیت و امثالهم را اشتباه و عامیانه معنا می کنند.
  • حسین ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۹
    0 0
    دوست عزیز شعار نده اگر قدرت داری یک بحث علمی مطرح کن و حرف دو طرف را بیان کن و بعد اجتهادی بحث کن و از اوهام فلسفی دفاع کن
  • حسين بابامرادي ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۹
    0 0
    با سلام چرا هر كس مطلبيعلمي مطرح مي كند فورا او را به نفهميدن متهم مي كنيد ؟ مگر در مباحث اصولي و فقهي كه مثلا حضرت امام (ره) مباحث شيخ انصاري(ره) را در بسياري از موارد رد مي كند شيخ اعظم (ره) را متهم به نفميدن فقه و ... مي كند ؟ اتفاقا به نظر من مطالب مطرح شده به عنوان سئوال از جانب آقاي نصيري، خيلي بنيادين و مهم بود كه متاسفانه استاد بزرگوار جناب غرويان بيشتر با حالت جدل و تحكم و اتهام به نفهميدن-كه از موارد مغالطه است-با آنها برخورد كردند. بهتر است كه در برنامه پيش رو موارد را موردي حل كنند . مثلا: بحث وحدت وجود را مطرح و با رويكردي علمي؛ نه جدلي و تحكمي، به شبهات وارده پاسخ بدهند.
  • ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
    0 0
    وای بر هر بی خردی که مولوی رو شیعه میدونه اونهم با این همه کثافت کاری های بارز و هویداش. واقعا جای تأسف داره. جالبه که فقط تو این صده ی اخیر همچین آدمی شیعه شده.
  • مصطفی ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    0 0
    علامه جعفری رحمه الله علیه که یک فیلسوف بزرگ بود می فرمایند : کسانی که دم از وحدت وجود می زنند همه علما فضلا و عاقلین را به نفهمی متهم میکنند چون مخالف این قضیه می شوند . در ضمن اگر ابن عربی را شیعه می دانید بهتره بدونی که ابن عربی می گه من در عالم شهود ابوبکر و عمر رو بالاتر از علی علیه السلام دیدم من تاسف می خورم برا مکتبی که داعیه عقل رو داره بعد تو مهمترین مسایل میگن شهود کردیم خدا نجاتتون بده
  • شهاب الدين رهنما ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    0 0
    با سلام اين مشكل ، تنها مشكل جناب نصيري نيست بلكه مشكل همه كساني است كه همه چيز را بر اساس دو دو تا مي سنجند. آقايان به تعداد آيات و احاديثي كه در مثنوي آمده اشاره نمي كنند، اما نگاهشان به چند بيت كه بنا به دلايلي در مثنوي آمده، بسيار حقيرانه است... fnv,n shahab921.blogfa.com
  • رضا ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
    0 0
    آقای نصیری عزیز،برادر ما هستی ولی" کرده ای تاویل حرف بکر را, خویش را تاویل کن نه ذکر را"

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس