کد خبر 714762
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۷
جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا

مقامات نظامی آمریکا از بازگشت دزدان دریایی سومالی به آبهای غرب آفریقا خبر دادند و خواستار افزایش تدابیر امنیتی از سوی کشتیهای تجاری شدند.

به گزارش مشرق به نقل از نیویورک تایمز، یک مقام ارشد نظامی آمریکا از بازگشت دزدان دریایی سومالی به آبهای غرب آفریقا بعد از ۵ سال آرامش نسبی در این منطقه خبر داد.

جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا که برای بازدید از یک پایگاه نظامی این کشور به جیبوتی سفر کرده است گفت: اگرچه ما هنوز به ناوهای خود دستوری برای مقابله با دزدان دریایی صادر نکرده‌ایم اما طی ۸ هفته گذشته چندین مورد حمله دزدان دریایی سومالی به کشتیهای تجاری را در این منطقه را شاهد بودیم، بنابراین کشتیهای تجاری باید نسبت به این مساله آماده باشند.

براساس این گزارش، فرماندهان نظامی آمریکا در این پایگاه نظامی که در همسایگی جیبوتی مستقر هستند حملات دزدان دریایی را رصد کرده اند.

ژنرال توماس والدهوسر فرمانده نظامی آمریکا در آفریقا گفت که خشکسالی و قحطی در سومالی احتمالا از دلایل حملات اخیر دزدان دریایی است چرا که دزدان دریایی به کشتیهای تجاری برای سوخت و غذا حمله می‌کنند.

وی افزود: ما از کشتیهای تجاری و غیرنظامی خواستیم که تدابیر امنیتی خود را افزایش دهند.

براساس این گزارش، حدود یک سوم کشتیهای تجاری جهان از نزدیکی جیبوتی در خلیج عدن عبور می‌کنند و به سمت مدیترانه میروند بنابراین لزوم افزایش تلاشهای جهانی برای مقابله با دزدان دریایی بیش از پیش احساس میشود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
    3 0
    سومالی در شرق آفریقا است نه در غرب افریقا، بنابراین یک جای این مقاله اشکال دارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس