کد خبر 714714
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۵
شورای شهر

صلاحیت عبدالله مؤمنی، مجرم امنیتی فتنه 88 برای انتخابات شورای شهر تهران تأیید شد.

به گزارش مشرق، حبیب کاشانی ردصلاحیت، عبدالله مومنی تایید صلاحیت! این جدیدترین مسخره‌بازی اصلاح‌طلبان در هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر تهران است. در حالی که بسیاری از شهروندان تهرانی نسبت به ردصلاحیت نمایندگان خود در شورای شهر چهارم همانند حبیب کاشانی، مرتضی طلایی، علیرضا دبیر، الهه راستگو و... همچنان شوکه هستند، حالا خبر رسیده هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران (اصلاح‌طلبان) صلاحیت عبدالله مومنی، یکی از مجرمان جنجالی و نامتعادل فتنه ۸۸ را که با حکم دادگاه نزدیک به ۵ سال در زندان مجازات شده، تایید کرده است.

به عبارتی اکنون در شرایطی هستیم که وقتی اصلاح‌طلبان در مقام نظارت و تشخیص احراز صلاحیت قرار می‌گیرند، بدون توجه به قضاوت عمومی، امثال حبیب کاشانی را ردصلاحیت و یک مجرم امنیتی نامتعادل را که جزو هسته آشوب‌آفرینی در محیط دانشجویی بوده است تایید صلاحیت می‌کنند! هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران شامل ۳ نفر؛ علیرضا رحیمی، محمدرضا نجفی و محمد قمی است که هر سه اصلاح‌طلب و عضو لیست انتخاباتی امید بوده‌اند.  عبدالله مومنی که مدتی دبیر تشکیلات غیرقانونی دفتر تحکیم وحدت (طیف علامه) بوده، به دلیل اقدامات ضدامنیتی ۲ بار دستگیر شد. یک بار سال ۸۶ و یک بار سال ۸۸.


او ۳۰ خرداد ۱۳۸۸ و پس از نقش‌آفرینی در ایجاد آشوب‌های فتنه ۸۸ دستگیر و از سوی شعبه‌ ۲۶ دادگاه انقلاب به ۵ سال حبس تعزیری و نیز ۵ سال تعلیق و ۵ سال محرومیت از خدمات اجتماعی محکوم شد. او چندی بعد درباره برنامه‌هایش برای ایجاد آشوب از طریق تشکل‌های دانشجویی اعترافات تکان‌دهنده‌ای منتشر کرد.

از جمله اعترافات او سازماندهی خارجی برای آشوب‌آفرینی جنبش‌های دانشجویی و نیز سازماندهی آشوب در جریان القای دروغ تقلب در جریان فتنه ۸۸ بوده است. حالا هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر تهران که اعضای لیست اصلاح‌طلبان در مجلس شورای اسلامی دوره دهم هستند، این مجرم امنیتی را برای کاندیداتوری در انتخابات شورای شهر تهران تایید صلاحیت کرده است، این در حالی است که براساس قانون چنین شخصی که به دلیل جرائم امنیتی مدتی را در زندان سپری کرده، اساسا فاقد هرگونه صلاحیت است.

از سوی دیگر هیات اصلاح‌طلبان، صلاحیت حبیب کاشانی را به‌خاطر آنچه عدم اعتقاد به قانون اساسی ذکر شده، تایید نکرده است. عضو اصولگرای جانباز، رزمنده و باسابقه شورای شهر تهران در حالی به استناد بند (د) ماده ۲۶ قانون انتخابات (ابراز وفاداری به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران) برای حضور در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران ردصلاحیت شده است که استعلام از مراجع چهارگانه تایید وی را به دنبال داشته است و هیات نظارت، بر خلاف روال قانونی، راسا اقدام به ردصلاحیت وی کرده است.

حبیب کاشانی که تحصیلکرده رشته حقوق است، علاوه بر عضویت در شورای شهر تهران، در حال حاضر در دانشگاه‌های کشور «آشنایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» را نیز تدریس می‌کند. از سوی دیگر مشخص نیست دلیل عدم احراز صلاحیت مرتضی طلایی، علیرضا دبیر، الهه راستگو، عباس جدیدی و حسین رضازاده چه بوده است. عدم احراز صلاحیت این اعضای فعلی شورای شهر در حالی است که طی ماه‌های گذشته رسانه‌های اصلاح‌طلب تخریب‌های گسترده‌ای علیه این افراد به راه انداخته بودند.


جلسه با فرماندار تهران و رئیس مجلس


عضو شورای شهر تهران از رایزنی با فرماندار تهران، نمایندگان و رئیس مجلس شورای اسلامی و همچنین رئیس هیات نظارت تهران درباره ردصلاحیت‌های شائبه‌دار برخی کاندیداهای انتخابات شورای شهر تهران خبر داد. به گزارش تسنیم، مجتبی شاکری با انتقاد از ردصلاحیت‌های غیرمنطقی و سیاسی برخی کاندیداهای شورای شهر تهران گفت: این اقدام روش در انتظار نگه‌داشتن رقیب محسوب می‌شود که بسیار غیراخلاقی است یعنی فهرست طرف مقابل را در حالت انتظار نگه می‌دارند تا مراحل اعتراض و رسیدگی، طی شود. اقبال شاکری، عضو دیگر شورای شهر تهران نیز اظهار داشت: بنده به‌دلیل اهمیت موضوع با فرماندار تهران ملاقات داشتم و با نمایندگان مجلس و رئیس هیات نظارت تهران ملاقات خواهم کرد.

مهدی چمران نیز با رئیس و جمعی از نمایندگان مجلس گفت‌وگو خواهد کرد. شاکری تصریح کرد: با برخی از افرادی که ردصلاحیت شده‌اند صحبت کرده‌ام و آنها اعلام آمادگی کرده‌اند حاضرند در هر محکمه‌ای حضور پیدا کنند و از خود دفاع کنند، بنابراین به نظر می‌رسد برای ردصلاحیت‌ها دلایل متقنی وجود ندارد، از این‌رو امیدواریم هرچه زودتر وضعیت پیش‌آمده اصلاح شود و زمان رسیدگی به آن نیز طولانی نشود، چرا که طولانی شدن آن نیز شائبه برخورد سلیقه‌ای برای ردصلاحیت داوطلبان را افزایش می‌دهد.

پرویز سروری، رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران هم درباره رد صلاحیت‌ برخی اعضای اصولگرای شورای چهارم گفت: از نظر من این ردصلاحیت‌ها حتی از اقدام سیاسی هم بالاتر است و به تعبیری مدیریت و مهندسی انتخابات است. نیروهای انقلاب و چهره‌های رای‌آور اصولگرا را با اتهامات واهی حذف و  ردصلاحیت کردند. سروری افزود: این رفتارها نشان می‌دهد آقایان وقتی قدرت پیدا می‌کنند، مستبد و دیکتاتور می‌شوند. این رفتارها غیردموکراتیک و ضد مشارکت است.

سروری همچنین در سیصدوچهل‌وسومین جلسه شورا نیز با بیان اینکه این مهندسی انتخابات قصابی و قتل‌عام اصولگرایان بود، گفت: دوستانی که داعیه‌دار «دانستن حق مردم است» بودند، امروز با رسیدن به قدرت روش خود را تغییر می‌دهند. این دوستان به انتخابات گذشته رجوع کنند که چگونه بعد از ردصلاحیت‌شان در هیات اجرایی در هیات نظارت تایید شدند اما امروز وارونه شده، هیات اجرایی تایید می‌کند و هیات نظارت رد می‌کند. وی افزود: این چه رفتار متناقضی است که اینان از خود نشان می‌دهند آیا امروز که از نظارت استصوابی شورای نگهبان هم جلو می‌زنند نباید به آنان خرده بگیریم.

منبع: روزنامه وطن امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس