کد خبر 714588
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
انتخابات فرانسه

مشارکت اولیه مردم فرانسه در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور ۲۸ درصد اعلام شده است.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، آمار وزارت کشور فرانسه نشان می دهد تا ساعت۱۰ صبح  به وقت گرینویچ (ظهر به وقت پاریس)، میزان مشارکت در دور اول انتخابات ریاست جمهوری این کشور ۲۸.۵۴ درصد است. این رقم در انتخابات سال های ۲۰۱۲، ۲۰۰۷ و ۲۰۰۲ به ترتیب ۲۸.۲۹درصد، ۳۱.۲۱ درصد و۲۱.۴۰ درصد بود.

رای گیری انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری فرانسه امروز در بیش از ۶۷ هزار حوزه اخذ رای و تحت تدابیر شدید امنیتی آغاز شد.

به دنبال حمله تروریستی پنجشنبه شب در پاریس که یک کشته و دو زخمی بر جای گذاشت حدود ۵۰ هزار نیروی پلیس به علاوه هفت هزار نظامی ارتش در سراسر این کشور مستقر شده‌اند تا امنیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را تامین کنند.

در حال حاضر یازده نامزد در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه با یکدیگر رقابت می‌کنند که پنج نفر از آنها نامزدهای پیشتاز محسوب می‌شوند.

در صورتی که هیچ یک از نامزدها نتوانند بیش از نیمی از آرا (۵۰ درصد به علاوه یک) را به خود اختصاص دهند، دور دوم انتخابات روی ۷ ماه مه برگزار خواهد شد.

انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه معمولاً به این دلیل که نامزدها نمی‌توانند اکثریت آرا را کسب کنند در دو دور برگزار می‌شود، اما در صورتی که نامزدی بتواند در دور اول اکثریت آرا را به خود اختصاص بدهد بدون نیاز به دور دوم به کاخ الیزه راه خواهد یافت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس