ال کلاسیکودربی

دو تیم فوتبال رئال مادرید و بارسلونا امشب ساعت 23:15 به وقت تهران در سانتیاگو برنابئو برابر یکدیگر صف آرایی می‌کنند.

سروریس ورزش مشرق - بسیاری از کارشناسان بر این باورند که بازی امشب، جنگ سبک و روش است، مربی که بترسد و از روش‌های شجاعانه و هجومی بهره نبرد، تیمش را به سمت دره نابودی هدایت خواهد کرد. لالیگا یا لیگ قهرمانان اروپا، حالا دیگر هیچ چیز مهم نیست، تیمی که در بازی امشب به پیروزی برسد، قهرمان است.

این رویارویی در حالی است که رئال مادرید به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و لالیگا امیدوار است و بارسلونا پس از شکست برابر یوونتوس و از دست دادن لیگ قهرمانان اروپا تنها به لالیگایی دل بسته که البته به قهرمانی در آن هم چندان امیدوار نیست.

زیدان سرمربی تیم فوتبال رئال مادرید بر این باور است که مردانش به راحتی برابر بارسلونا به یک پیروزی قاطعانه و تاریخی دست پیدا خواهند کرد و البته تاکید می‌کنند این جملات را به خاطر تقویت روحیه مردانش نمی‌گوید. او مدعی است برای دقیقه به دقیقه این بازی برنامه‌ریزی دارد.

در آن سوی میدان لوئیس انریکه سرمربی بارسلونا اصرار دارد به هواداران تیمش بفهماند که نباید ناامید باشند و همچنان می‌شود به قهرمانی در لالیگا فکر کرد. پیروزی در برنابئو می‌تواند آغاز دوران باشکوه انریکه باشد. حتی اگر لیگ قهرمانان از دست رفته باشد.

انریکه باید این موضوع را مد نظر داشته باشد که قرار است در برنابئو مقابل تیم پر ستاره و البته تا حدودی خسته رئال مادرید بازیکنانش را به صف کند و آرایشی معقول در تاکتیک خود داشته باشد.

یکی از راه‌های تاکتیکی انریکه انتخاب سیستم 3-1-4-1-1 است. در این حالت، ماسکرانو، پیکه و اومتیتی در خط دفاعی تیم حضور خواهند داشت، بوسکتس کمی جلوتر بازی خواهد کرد و سرخیو روبرت، راکیتیچ، اینیستا و آلبا 4 ستاره انریکه برای مدیریت میانه میدان هستند.

مسی مثل همیشه فضای مخصوص به خود را در اختیار خواهد داشت و سوارس البته کمتر از مسی دوندگی دارد و بیشتر منتظر تغذیه از سوی بازیکنان میانی است.

انتخاب دیگر انریکه، سیستم 3-5-2 است، در این حالت وظایف روبرت و آلبا تغییر اساسی خواهد داشت.

اگر قرار باشد انریکه از آرایش 4-3-3 استفاده کند، ماسکرانو سر جای همیشگی خود خواهد ایستاد و روبرت، پیکه، اومتیتی و آلبا در خط دفاعی بازی خواهند کرد. در چنین شرایطی بوسکتس، راکیتیچ و آندره گومس وظیفه تغذیه مسی، اینیستا و سوارس را خواهند داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس