محمد طلایی

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران گفت: طرح سیدبندی اتحادیه جهانی برای رقابت های قهرمانی جهان نشان می دهد که این اتحادیه اهمیتی برای مسابقات انتخابی کشورها قائل نیست.

به گزارش مشرق، محمد طلایی روز چهارشنبه در خصوص اعلام ترکیب تیم ملی کشتی آزاد در رقابت های قهرمانی آسیا و همبستگی کشورهای اسلامی گفت:  تا حدود 70 درصد ترکیب تیم های اعزامی به این دو رویداد مشخص شده و بعد از اتمام تمرینات و جمع بندی در وزن هایی که دو نفر اعلام کرده ایم، نفر اعزامی را مشخص خواهیم کرد.
وی اظهار داشت: در خصوص طرح سیدبندی اتحادیه جهانی، کادر فنی باید بررسی بیشتری انجام دهد تا طبق برنامه بتوانیم این طرح را رعایت و نمایندگان کشورمان در پیکارهای جهانی یک دور جلوتر نسبت به رقبا باشند. اما آن چیزی که مشخص است، تصمیم اتحادیه نشان می دهد که برای مسابقات انتخابی کشورها اهمیتی قائل نیست و شاید یک کشتی گیر که در سید بندی امتیاز بالایی برخوردار است، سال بعد نخواهد کشتی بگیرد و یا اصلا انتخاب نشود.

وی ادامه داد: اتحادیه جهانی کشتی می توانست حداقل به جای کشتی گیر، وزن مربوطه را در سیدبندی لحاظ می کرد و این از ضعف های بزرگ اتحادیه است که باید اصلاح شود.
دارنده مدال طلای پیکارهای جهانی با اشاره به اعمال نفوذ روس ها در تصمیمات اتحادیه جهانی یادآور شد: به هر ترتیب ملاک حضور ملی پوشان در پیکارهای جهانی موفقیت در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی و بعد از آن رفتار درون اردو، نظم و انضباط ، نحوه انجام تمرینات و عملکرد در مسابقات بین المللی داخلی و خارجی است.
وی ادامه داد: برخی کشتی گیران داخلی هر چند در مسابقات داخلی نتایج خوبی می گیرند، اما در مسابقات خارج از کشور شیوه دفاعی را انتخاب می کنند که این موارد به صورت موشکافانه توسط کادر فنی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و در انتخاب ملی پوشان نیز تاثیر خواهد داشت.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ادامه داد: در حال حاضر همه ملی پوشانی که برای رقابت های قهرمانی آسیا و بازی های همبستگی کشورهای اسلامی انتخاب شده اند، جزو نفراتی هستند که براساس فرآیند انتخابی تیم ملی در رقابت های قهرمانی کشور، جام جهان پهلوان تختی و جام جهانی حضور داشته اند.
وی در خصوص انتخاب بهمن تیموری به عنوان نماینده وزن 74 کیلوگرم ایران در مسابقات قهرمانی آسیا، گفت: تیموری جوان آینده داری است که در مسابقات اوپن حضور داشته اما در یکی از مبارزات شکست خورد و کادر فنی با توجه به شرایط این کشتی گیر به شکست او اتکا نکرد و او را به شورای فنی معرفی و جواز حضور در جام جهان

پهلوان تختی و جام جهانی را بدست آورد که مبارزات خوبی را از خود به نمایش گذاشت.
وی بیان داشت: در کنار تیموری، امید حسن تبار به عنوان نفر نخست رقابت های کشور نیز هست و کادر فنی شرایط وزن 74 کیلوگرم را تجزیه و تحلیل خواهد کرد، چرا که این دو، از کشتی گیران خوبی هستند که می توانند برای تیم ملی موثر باشند و به احتمال فراوان حسن تبار نیز به اردوی تیم ملی دعوت خواهد شد.
طلایی ادامه داد: حامد رشیدی در وزن 70 کیلوگرم و یدالله محبی در وزن 125 کیلوگرم نیز از دیگر جوانانی هستند که باید روی آنها سرمایه گذاری شود تا با حضور در مسابقاتی چون قهرمانی آسیا و مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی تجربه لازم را بدست آورند.

وی یادآور شد: حسین شهبازی و مجتبی گلیج از آزادکاران جوان وزن 97 کیلوگرم هستند که به اردوی تیم ملی دعوت شده اند و شهبازی دارنده مدال طلای جوانان جهان با نظر شورای فنی به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می شود تا تجربه لازم را بدست آورد.

رقابت های کشتی قهرمانی بزرگسالان آسیا روزهای 19 تا 23 اردیبهشت در شهر دهلی نو پایتخت هندوستان و رقابت های کشتی بازی های همبستگی کشورهای اسلامی روزهای 27 اردیبهشت تا اول خرداد در شهر باکو پایتخت آذربایجان برگزار می شود.

*ترکیب تیم ملی کشتی آزاد به شرح زیر است:
57 کیلوگرم: یونس سرمستی و رضا اطری (قهرمانی آسیا) - حسن رحیمی و یونس سرمستی (کشورهای اسلامی)
61 کیلوگرم: بهنام احسان پور (قهرمانی آسیا) و مسعود اسماعیل پور (کشورهای اسلامی)
65 کیلوگرم: میثم نصیری و مهدی یگانه جعفری (قهرمانی آسیا) - میثم نصیری (کشورهای اسلامی)
70 کیلوگرم: حامد رشیدی (قهرمانی آسیا) - مصطفی حسین خانی (کشورهای اسلامی)
74 کیلو گرم: بهمن تیموری (قهرمانی آسیا) - پیمان یاراحمدی (کشورهای اسلامی)
86 کیلوگرم: علیرضا کریمی (قهرمانی آسیا) - حسن یزدانی (کشورهای اسلامی)
97 کیلو گرم: حسین شهبازی (قهرمانی آسیا) - امیر محمدی (کشورهای اسلامی)
125 کیلو گرم: کمیل قاسمی و یدالله محبی (قهرمانی آسیا) - کمیل قاسمی و یدالله محبی (کشورهای اسلامی)
اتحادیه جهانی کشتی هفته گذشته بار دیگر با تغییر دوباره قوانین، روش سید بندی 4 کشتی گیر برتر هر وزن در مسابقه‌های جهانی 2017 پاریس را اعلام کرد که بر اساس نتایج بازی‌های المپیک 2016 در ریو و مسابقه‌های جهانی 2016 در بوداپست و مسابقه‌های قاره ‌ای بزرگسالان سال 2017 خواهد بود به طوری که 4 نفر برتر در سید بندی در مسابقات جهانی فرانسه تا مرحله نیمه نهایی با یکدیگر روبرو نخواهند شد.
براین اساس، کشتی گیران حاضر در مسابقات جهانی 2017 فرانسه برای آنکه بتوانند جزو 4 نفر نخست سید بندی اوزان مختلف قرار گیرند، نتایج آنها در المپیک ریو، مسابقات جهانی دو وزن غیرالمپیکی 2016 و رقابت های قهرمانی قاره ای 2017 مورد توجه قرار می‌گیرد.
امتیازها برای سیدبندی به ترتیب زیر خواهد بود:
مسابقه‌های المپیک و جهانی:
نفر اول: 25 امتیاز
نفر دوم: 20 امتیاز
نفر سوم (2نفر) : 15 امتیاز
نفر پنجم (2 نفر): 10 امتیاز
نفر هفتم: 8 امتیاز
نفر هشتم: 6 امتیاز
نفر نهم: 4 امتیاز
نفر دهم: 2 امتیاز
مسابقه‌های قاره‌ای:
نفر اول: 12 امتیاز
نفر دوم: 10 امتیاز
نفر سوم (2 نفر): 8 امتیاز
نفر پنجم (2 نفر): 6 امتیاز
نفر هفتم: 4 امتیاز
نفر هشتم: 2 امتیاز

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس